Війна випробовує нас на міцність. Щодня ми бачимо, як вона руйнує наші будинки та долі.
Народні депутати Верховної Ради оперативно зареєстрували, обговорили та проголосували закон, яким внесено значні зміни до Податкового та Митного кодексів. Зокрема, відповідно до нових норм, з 1 квітня повністю звільняються від оподаткування транспортні засоби, що ввозяться з-за кордону.
Ми готові купити для вас і забезпечити доставку старих машин з абсолютно будь-яких авто-аукціонів США або Канади.
Перевага нашої компанії в тому, що ми не кидаємо наших клієнтів напризволяще, а супроводжуємо їх з початку до кінця, на всіх етапах покупки авто з США.
Американська мрія або історія автомобільної компанії Chrysler
-
Дата публікації:29 вересня 2020
-
Поділитися:
Сполучені Штати Америки для мільйонів є символом свободи, безмежних можливостей і процвітання. Ось чому багато місцевих брендів були засновані саме через незгасаючу впевненість їх власників у тому, що в світі можливо все, і кожен зможе домогтися успіху з нуля.
У цій статті команда Columb Trade розповість дивовижну історію процвітання одного з найвпливовіших американських концернів Chrysler. Фірма була заснована майже 100 років тому, але до цих пір залишається затребуваною і вважається однією з найбільш шанованих в своїй сфері. Незважаючи на безліч перемог, поразок і реорганізацію, бренд досі на слуху, бере активну участь у громадському житті та займається розвитком лінійки авто.
Сьогодні компанія Крайслер перейменована в Fiat Chrysler Automobiles (FCA US LLC), однак, це жодним чином не впливає на початкові цілі або розвиток бізнесу. Причина перейменування проста: перехід 100% пакета акцій американського автоконцерну до італійського виробничого об'єднання Fiat.
У січні 2014 року італійці підписали договір, за допомогою якого Фіат отримали залишок 41,6% акцій Chrysler. Таким чином, після цієї події американці повністю потрапили під контроль і управління Fiat, але зуміли зберегти колишню концепцію, зберегти початкові цілі і прагнення.
У світі бренд Chrysler широко відомий не тільки елегантними, надійними і продуктивними транспортними засобами. У різний час з-під крила компанії виходили машини наступних торгових марок:
● Eagle (1988-1998 рр);
● DeSoto (1928-1961 рр);
● Plymouth (1928-2001 рр);
● Imperial (1955-1975, 1981-1983 рр).
Разом з цим концерн виробляв і виробляє моделі під ім'ям Chrysler, Dodge, Jeep. Зараз до цього списку додали авто RAM (Ram Trucks). Додатково американська фірма займається створенням комерційного транспорту і пікапів, а ще веде діяльність бренду SRT (займається створенням високотехнологічних машин). Також у володінні є підрозділ MOPAR, відповідальний за створення пікапів, позашляховиків, першокласних версій авто і розробку запчастин для автотранспорту ТМ.
До інших досягнень концерну належить те, що на нього працює понад 90 000 співробітників — це величезна кількість людей не тільки для локальної фірми з США, але і для світових виробництв. Оскільки у Крайслера кілька діючих підрозділів, працівники розкидані по різним заводах на всій території країни.
На 2020 рік компанія включає 6 напівнезалежних підрозділів. Вони займаються виготовленням різних категорій продукції і разом з цим ведуть власну маркетингову політику. За інформацією з відкритих джерел, річний оборот автоконцерну становить 55 млрд доларів. При цьому чистий прибуток залишається 2 млрд доларів. Цілком гідний показник для компанії такого рівня і з такою кількістю дочірніх підрозділів.
Інші досягнення Крайслер і те, що обов'язково потрібно знати про компанію
Бренд Chrysler входить в так звану «Велику трійку» автомобільних виробників США. Крім того, в першому кварталі 2021 року американську корпорацію було перейменовано ще раз. Через кілька місяців закінчиться злиття FCA з французьким виробником Peugeot S.A., після чого об'єднання отримає гарну латинську назву Stellantis.
Італо-американо-французький союз вибрав нову назву і концепцію, які найкраще б відображали прагнення виробників на ринку. Девіз Stellantis — сяяти разом із зірками. Це на 100% відсотків відображає назву нового об'єднання, яке було утворено від латинського дієслова stello (сяяти).
Обов'язки всередині групи будуть розподілятися 50/50, що дозволить краще контролювати робочий процес і виконувати покладені на кожний підрозділ обов'язки. Після злиття під крилом об'єднання виявиться безліч відомих автомобільних брендів:
● Chrysler;
● Abarth;
● Citroën;
● Dodge;
● Alfa Romeo;
● DS;
● Ram;
● Fiat;
● Peugeot;
● Jeep;
● Maserati;
● Lancia;
● Opel;
● Vauxhall.
Логотип, політика і якість товарів після злиття не зміняться. Керівництво вирішило, що діяльність торгових марок залишиться в колишньому вигляді і не буде видозмінюватися. Тільки покращиться і стане більш сучасною. При тому, як тільки злиття завершиться — акції компанії будуть котируватися на декількох фондових біржах. Зокрема, котирування Stellantis будуть доступні на фондовій біржі в Нью-Йорку, Мілані та Парижі.
Благодійні акції та проекти Chrysler
Крім успішної бізнес-діяльності, американський бренд проявляє активну позицію, реалізуючи корисні проекти і запускаючи важливі суспільні програми. Разом з партнерами компанія запустила сайт, спрямований на боротьбу з дитячим голодом. У 2020 році торговельна марка занепокоїлася проблемами сімей, які страждають через пандемію коронавіруса, складні життєві і економічні обставини. Так що з кожного продажу автомобіля Chrysler Pacifica 2019-2020 року випуску фірма купує 500 обідів спеціально для дітей з малозабезпечених сімей. Подробиці проекту No Kid Hungry можна дізнатися на однойменному сайті.
Ще Крайслер протягом 10+ років підтримує американські школи. Під час співпраці з Національним батьківським комітетом (National PTA) компанія допомагала локальним батьківським комітетам по всій Америці. Завданням партнерства було підвищити залученість сімей в освітній процес, а також посилити зв'язок між дітьми і батьками.
В рамках описаної ініціативи комітети і школи отримали можливість зібрати до 3 000 $, беручи участь в організованих Chrysler заходах. Зазвичай такі збори були присвячені гібридним мінівенам і звичайним моделям Pacifica.
Додаткову увагу з боку громадськості заслужили проекти, присвячені райдшерингу і «працевлаштуванню» собак. У першому випадку за допомогою спеціального сервісу Kango зайняті батьки могли не переживати про безпечну і комфортну поїздку дитини в будь-яких справах в межах міста або передмістя. Партнерство Крайслер і Kango передбачає наступну взаємодію: перевірені водії на спеціально обладнаних авто доставляють дітей до школи, на додаткові заняття або гуртки. В якості основного виду транспорту, звичайно ж, використовувалися комфортні і місткі моделі Chrysler Pacifica Hybrid. Ці машини гарантують не тільки безпечну і зручну поїздку для малюків, але ще й надають менше негативного впливу на навколишнє середовище і витрачають мало палива.
У випадку з проектом Give a Dog a Job концерн вирішив надавати допомогу людям з обмеженими фізичними можливостями. Тільки замість фінансової підтримки компанія запропонувала користуватися допомогою безпосередньо від собак, використовуючи іншу корисну соціальну програму — Canine Companion for Independence. За задумом, чотириногі друзі повинні спеціально тренуватися, щоб полегшити повсякденні справи і прогулянки для сліпих або людей з вадами зору. Про нову програму Крайслер оголосили зі сцени на Чиказькому автосалоні, тому інформація про ефектну презентацію швидко розлетілася по соцмережах.
Історія заснування Chrysler і перші кроки на шляху до успіху
Офіційним роком заснування Крайслер вважається 1925 рік. Однак насправді перші кроки для утворення компанії почалися роком раніше — в 1924.
Саме тоді американський бізнесмен і інженер Уолтер Крайслер відновлює кілька збиткових фірм, на основі яких в подальшому виростає масштабне виробництво Chrysler. Стратегія дій підприємця проста: чоловік вибирає для покупки компанії, зайняті в сфері автомобілебудування і віддає перевагу виробництву з сильними фахівцями в команді. Таке рішення дозволило Крайслер швидко оточити себе першокласними авто-конструкторами, здатними швидко і ефективно розробляти будь-які категорії деталей для машин.
Найбільш відомі імена в професійній свиті бізнесмена в 1924 році — Карл Брір, Фред Зедер і Оуен Скелтон. З цієї трійкою конструкторів Уолтер через деякий час створить перший транспортний засіб під брендом Chrysler і назве його Chrysler Six.
Практично відразу ж після своєї появи нова торговельна марка показала стрімке зростання продажів і швидко розвивалася. Буквально через 12 місяців з ТМ співпрацювало 4 тисячі доларів, а розмір доходів склав 17 млн доларів. Вже до кінця 1930-х Крайслера вважали видатним управлінцем, конструктором і бізнесменом свого часу.
Аж до початку нового тисячоліття бренд не втрачав провідні позиції, входячи в список найвпливовіших і найбагатших концернів Північної Америки. Продукцію Chrysler ставили в один ряд з такими автомобільними компаніями, як General Motors і Ford. І це забавно, тому що з першим концерном Уолтера Крайслера пов'язана не тільки здорова конкуренція на ринку.
З ранніх років Крайслер вважався талановитим технічним фахівцем і демонстрував різні організаторські здібності. На початку 20 століття 22-річний юнак успішно отримав кваліфікацію механіка, влаштувавшись на першу серйозну роботу в залізничну компанію. Молодий хлопчина швидко просувався вгору, змінивши кілька залізничних фірм і заробивши перший капітал.
У 1910-і перспективного механіка переманюють в одну з філій Buick Motor. Причому прозорливий Уолтер змінив роботу не заради фінансової вигоди, а виключно з доробком на майбутнє. Оскільки підприємство BM належало автомобільному гіганту General Motors, то у конструктора було більше можливостей для подальшого розвитку.
Хоча Крайслера не можна було назвати кращим співробітником, але саме він зумів домогтися рекордного збільшення обсягу виробництв на добу. Якщо на початку кар'єри юнака на Buick Motors завод виробляв близько 20 машин за 24 години, то всього за 4 роки з конвеєра зійшло 550 моделей. Не дивно, що президент General Motors запропонував Крайслер солідну надбавку до платні, частина акцій GM і пост віце-президента. При певних обставинах в Уолтера могла б скластися неймовірна кар'єра під крилом американського концерну, але цьому завадили деякі обставини.
У 1920-х у Крайслера трапився конфлікт з Вільямом Дюрантом (засновник GM). Чоловіки перестали поділяти думку стосовно подальшого розвитку виробництва, правління фахівцями і деяких інших дрібніших питань. Незважаючи на офіційні причини, в той час пліткували, що Дюрант просто заздрить успіхам підлеглого і бачить в ньому серйозного конкурента. У підсумку, Уолтер був змушений піти.
Це не був шлях в нікуди. До того моменту конструктор розбагатів понад на 10 млн доларів, познайомився з потрібними людьми і отримав солідний досвід управління великою компанією. Ось чому справи у Chrysler з самого початку пішли вгору, виробництво зростало, а інженери з радістю працювали під керівництвом бізнесмена.
Які компанії викупив Chrysler, і яка була користь від цього для концерну
Майже відразу після відходу з General Motors завданням Уолтера Крайслера став пошук команди, яка допоможе реалізувати його задум і забезпечить новому підприємству процвітання.
Спочатку бізнесмен придбав залишки американської компанії Maxwell Motor Company. Остання працювала з 1904 року, але післявоєнна рецесія призвела до величезних боргів і низького попиту на машини бренду. У підсумку, активи колись перспективного концерну перекочували в руки нового гравця ринку — Chrysler. Хоча офіційно виробничі потужності вважалися скасованими, технології торговельної марки залишилися жити. Саме на основі дизайну машин Maxwell на світ з'явився перший транспортний засіб Chrysler. Також через певний час — в 1928 році — на основі колишнього максвеллівського заводу створять новий бренд під назвою Plymouth.
Іншим важливим поглинутим Chrysler підприємством стає фірма Willys-Overland Motors. До покупки Крайслером компанія займалася створенням вантажівок і легкових автомобілів. Саме від WOM в руки бренду перекочували автобренди Willys і Overland, а пізніше на базі їх виробництва з'явилася ще одна торговельна марка — Jeep. Останню створили в 1941 році, але до цих пір джипи високої прохідності від Jeep вважаються еталонними в своєму класі.
Як говорилося раніше, першим авто Chrysler став Chrysler Six. Коштував транспорт приблизно 1 560 $, відрізнявся порівняно легким кузовом і демонстрував відмінну міць. Оскільки всередині встановили шестициліндровий двигун об'ємом 3,3 л, то модель змогла розвивати максимальну швидкість в 69 кінських сил. Мотор в автомобілі розташовувався спереду, привід був переднім, а швидкості переключалися за допомогою механічної КПП на 3 ступені. Досить хороший показник для того часу, причому комплектація ідеально поєднувалася з прийнятною ціною.
Діяльність автомобільного концерну Крайслер в 1920-1930-х
Після вдалого запуску першого Chrysler Six, в 1925 році з'явилася вдосконалена версія машини з двигуном на 3,6 літра, приводом на задні колеса і більш дешевою конструкцією циліндра. За рахунок цього авто стало ще доступнішим для пересічного американця і користувалося не малим попитом.
До цього ж періоду відноситься одна з головних інновацій ТМ — гідравлічна гальмівна система на всі 4 колеса автомобіля. Причому інженери не просто розробили і реалізували новинку, але і успішно налагодили серійне виробництво таких гальм. На відміну від дизайну транспорту конструкція гальм була придумана і реалізована інженерами Крайслер з нуля. Додатково для зниження вібрацій від мотора для секції двигуна конструктори придумали спеціальні гумові накладки. Вони виступали в якості шумо- і вібропоглинаючого матеріалу, підвищуючи акустичний комфорт водія і пасажирів при тривалих поїздках.
Через рік після модернізованого Chrysler Six в продаж надійшло ще більш потужне авто під назвою Chrysler Six Imperial з ДВЗ на 93 кінських сили, об'ємом 4,7 літра і заднім приводом. Модель була непоганою і досить стильною, тому її життєздатність становила мінімум 5-7 років. Однак в 1927 році її трохи модернізували, тому рівень продажів підвищився набагато швидше.
Черговим нововведенням від Крайслер стали колеса з ребристим ободом. В середині 1920-х така конструкція виконувала функції сучасної технології RunFlat. Ребристий обід не дозволяв проколотим шинам здуватися остаточно і «сповзати» по ніші, тому потрібно було доїхати до найближчої автомайстерні. Пізніше нововведення розійшлося по всьому світу, багато брендів перейняли досвід американського концерну і платили за використання технології.
Наступним кроком для розвитку автомобільного підприємства стало придбання фірми Dodge. Разом з брендом Додж під крилом Chrysler виявилася вже згадана раніше марка Plymouth і марка DeSoto. Вкладення ТМ виявилося вкрай вдалим, тому що в руки Уолтера Крайслера потрапили нові технології, напрацювання і кваліфіковані фахівці Dodge. Приблизно з того ж періоду лінійка продукції Chrysler почала ділитися по класах, функціях і міці.
Наприклад, транспорт Plymouth був орієнтований на автомобілістів з обмеженим бюджетом. Оскільки для виготовлення машин використовувалися вже відпрацьовані технології Chrysler і перероблені моделі авто бренду, то це помітно здешевило вартість виробництва ТЗ. Разом з цим товари під логотипом DeSoto зайняли середній ціновий сегмент, успішно розійшовшись по країні. За рахунок високого попиту на стильні, але при цьому доступні автомобілі, бренд ДеСото до середини 1930-х зумів зайняти тверду позицію в корпоративній ієрархії Крайслер.
Штаб-квартира Chrysler і розвиток бренду в 1940-1950-х
Першою штаб-квартирою фірми було красива будівля в стилі ар-деко, розташоване в Нью-Йорку. Називався штаб Крайслер-білдінг і знаходився на перетині Лексінгтон-авеню і 42-ої вулиці в східній частині Манхеттена. Тут офіси компанії базувалися на протязі 20+ років (з 1930 до середини 1950-х років). Chrysler з моменту заснування хотіли обійти головних своїх конкурентів — Ford і General Motors — хоча б у чомусь. Якщо не в обсязі виробництв або світової популярності, то хоча б здобути першість у зовнішньому вигляді штаб-квартири і технологіях.
Метою Уолтера Крайслера стало випередження інших американських концернів нехай навіть на 1 мм. І компанії вдалося домогтися бажаного.
Першим правильним рішенням став винахід гідравлічних гальм, потім — придумана інженерами абсолютно нова конструкція колеса. Але з кожним роком вдосконалення технологій Chrysler виходило на все більш вражаючий рівень.
Протягом наступних десятиліть на світ з'явилися:
● електронна система запалювання;
● підсилювач кермового колеса;
● електронний регулятор напруги;
● гальма з повітряним охолодженням;
● восьмициліндровий V-подібний двигун;
● продуктивні КПП і кращі в історії бензобаки.
В середині 1950-х з брендом трапився кумедний і водночас сумний випадок. Керівництво кільцевих автомобільних гонок NASCAR були змушені зняти Chrysler C-300 з гоночної траси. І все лише з тієї причини, що машина помітно перевершила конкурентів з технічної точки зору і мала перевагу по своїй потужності.
Приголомшливі успіхи американського автоконцерну були відзначені численними нагородами, а засновника компанії вважали зразковим бізнесменом. Після відставки з поста президента в 1935 році, Уолтер Крайслер почав писати власну біографічну книгу під назвою Life of an American Workman.
Крім особистих успіхів глави корпорації, друга половина 30-х ознаменувалася для бренду випуском ще однієї культової моделі машин. На виставці в Нью-Йорку в 1939 році компанія показала стильний автомобіль Chrysler New York. Ця модель на довгі роки стала візитною карткою концерну, тому що була виконана в преміальній обробці і володіла бездоганними можливостями.
Трохи пізніше авто перейменували в New Yorker. Ім'я звучало яскраво, відразу ж запам'ятовувалося, а жвавість і первісна продуктивність ТЗ зберігалася. Напевно, саме з цієї причини авто продавалося рекордну кількість часу — аж до 1996 року.
У чому була особливість автомобіля:
● трансмісія з гідравлічною муфтою Fluid Drive;
● покриття кузова типу Superfinish (знижує знос дотичних металевих частин кузова);
● самозмащувальний підшипник.
У серпні 1940 року власник Chrysler помер, і почав розширюватися світовий конфлікт за океаном. З цього моменту почалася нова віха розвитку бренду.
Правда, перед хаосом ТМ вдалося наостанок заявити про себе за допомогою випуску моделі авто Chrysler Town & Country. На думку багатьох фахівців і автомобільних істориків, ця машина стала витвором мистецтва. Вона повністю відображає прагнення концернів до експериментів і бажання водіїв керувати незвичайними транспортними засобами.
Town & Country — акуратний седан, кузов якого трохи нагадував бочку. Спочатку автомобіль був виконаний з металу і відрізнявся прекрасними аеродинамічними властивостями, але трохи пізніше до дизайну додалися дерев'яні бічні панелі і трохи подовжений кузов типу універсал. Поєднання глянцевої чорної фарби і червоного дерева надавали засобу пересування витончений зовнішній вигляд. Хоча на практиці конструкція була не надто надійна.
Трохи пізніше виробник пішов ще далі, перейшовши в так звану дерев'яну еру. Наступним варіантом Town & Country став седан, виконаний повністю з дерева і з відкидним дахом. Такі варіанти транспорту могли б стати культовими, якби прийдешні військові дії не внесли корективи в розвиток автомобільної індустрії та світу в цілому.
Період Другої світової війни і розробки компанії
Хоча Америка активно приєдналася до бойових дій тільки в останні роки Другої світової, всі підприємства компанії майже відразу ж були скеровані на виготовлення військового транспорту. Саме початок бойових дій в Європі послужив поштовхом для появи бренду Jeep з його всюдихідними автомобілями, прохідними грузовичками і позашляховиками.
На відміну від заводів за океаном, Крайслер процвітав, не постраждав від бомбардувань і значно примножив капітал. За офіційною інформацією, корпорація займала 8 місце за кількістю і загальної вартості контрактів в період 1940-1945 років.
Скажемо навіть більше, саме конструктори Chrysler займалися в той період створенням перетворювача для Manhattan Project. Цей проект був присвячений дослідженню і розробці першої ядерної зброї, керівництво над MP велося американською державою.
Паралельно з виготовленням військового транспорту і співпрацею з Manhattan Project компанія внесла чималий внесок у розвиток радіолокаційних систем. У тандемі з військовими вченими корпорація створювала компоненти для цієї сфери. Зокрема, разом з MIT (Массачусетський технологічний інститут) в 1941 році співробітники Крайслер змогли розробити мікрохвильовий радар. Також ця команда посприяла розробці найбільш поширеної і визнаної за часів війни радіолокаційної системи під назвою SCR-584.
Первісна конструкція антени не була ідеальною, тому вченим інституту довелося звернутися в Крайслер за порадою. Інженери автоконцерну порадили замінити алюміній на сталь. Це рішення знизило вагу антени, спростило формовку і продовжило терміни служби радіолокаційної системи.
Післявоєнний час
Військові дії закінчилися в 1945 році, але корпорація Chrysler продовжила співпрацю з державою. Автомобільний концерн плідно працював з кращими урядовими вченими і брав участь у багатьох держпрограмах. Так як 1950-ті стали золотою ерою розвитку аерокосмічної сфери, то в Крайслер працювали саме над створенням ідеальної конструкції для ракет і можливих комплектуючих.
Завдяки американської компанії на світ з'явилися деякі конструкції балістичних ракет середньої дальності. А ближче до кінця декади один з підрозділів Chrysler допомагав з проектуванням ракети-носія Mercury-Redstone. Надалі саме її будуть використовувати для суборбітальних випробувальних польотів для корабля проекту Mercury. Плідна співпраця між NASA і підрозділами Крайслер тривала аж до 1975 року.
Незважаючи на нові можливості, не залишали роботу над новими моделями авто.
В середині 1940-х в Крайслер намагалися відновити попит на транспорт з дерева, але креативна ідея не стала успішною. Поки артисти і зірки Голлівуду каталися на розкішних кабріолетах і седанах з дерева (в США такі машини називали woodies), рядові автомобілісти прагнули змін. Водії хотіли чогось нового, більш просунутого дизайну і можливості автомобілів. Класичні довоєнні моделі не викликали особливого ентузіазму, нехай і виглядали вражаюче. Ось чому бренд поступово прийшов до думки, що потрібно залучитися допомогою професіоналів з боку.
Так, в кінці десятиліття компанія звернулася за допомогою до дизайнера з Studebaker. Studebaker Corporation в той час була однією з найвпливовіших автомобілебудівних фірм. Вона була заснована в 1852 році і славилася продуманим дизайном транспортних засобів. Легендарною розробкою Студебекер стала військова вантажівка Studebaker US6.
На посаду керівника відділу сучасного дизайну Крайслер з Studebaker запросили Вірджила Екснера. Саме цей дизайнер став основоположником класичного дизайну кузова американських автомобілів. Особливість зовнішнього вигляду транспорту класичного типу криється в роздутих капотах і бамперах, а ще масивних ребрах на крилах машини.
Екснер із задоволенням погодився на пропозицію Chrysler і приступив до розробки нового, оновленого дизайну автомобілів Крайслер. Для підтримки фахівець запросив італійську студію Ghia, яка в 1960-х почне тісну співпрацю з Ford і придумає зовнішній вигляд для нової Ford Fiesta.
Концепція авто Forward Look і нове відгалуження
Тандем Екснер-Ghia працював над машинами-ідеями (концепт-кари), захоплювався ідеальним опрацюванням деталей. Завданням новинок було привернення уваги громадськості, а також поява стійкої асоціації — Chrysler, що означає розкіш.
Які моделі були розроблені:
● п'ятимісне спортивне купе K-310;
● концепт-кар C200 (вартість перевищувала 20 000 $, кузов пофарбували двома кольорами — чорним і блідо-зеленим, а салон обтягнули чорною шкірою, ліхтарі ззаду мали вигляд прицілу рушниці);
● Крайслер D'Elegance (двомісне купе з чорно-жовтою шкіряною оббивкою сидінь, похилим дахом фастбек і вираженими задніми крилами).
На основі перерахованих машин зародилася абсолютно унікальна концепція Крайслер під назвою Forward Look. А флагманом лінійки розкішних машин стане модель 300, яка отримала потужний мотор під назвою HEMI і плавні лінії кузова. Саме спортивна модифікація даної машини поставить безліч рекордів у середині 50-х і не буде допущена до перегонів NASCAR. Багато хто сходиться на думці, що саме цей легендарний Крайслер став поштовхом до розвитку класу автомобілів маслкарів.
Крім того, у Chrysler з'явилося нове відгалуження. З початку відкриття бренд створював преміальні версії машин під назвою Imperial. Тільки в окрему лінійку люксових транспортних засобів вони не виділялися. Але з 1955 року бренд виправив ситуацію, почавши нову, самостійну лінію під уже пропіареною назвою Imperial. Імперіал — транспортні засоби для тих, хто шукає ідеальну машину з потужним двигуном, неймовірними можливостями і першокласною обробкою салону.
Крайслер в ієрархії брендів концерну належать до транспорту вищої категорії, але частина Imperial говорила про максимальну комплектацію і преміальний дизайн. Правда, в умовах мінливого ринку початкова концепція ТМ не змогла існувати довго. З появою маслкарів все менше водії піклувалася про елегантний кузов і престиж. Згодом покупцям була важливіша міць, ось чому Imperial не зміг довгий час існувати окремо від Chrysler. У 1975 році бренд скасували, а спроба відродити велич Імперіал в 1982 році не була успішною. Через рік після відновлення підрозділ знову закрили.
Створення та виготовлення першого авторадіо та інші інновації
Навесні 1955 року американський автомобільний концерн спільно з Philco (першопроходець в області виробництва батарей, радіо і ТБ) розробляє повністю транзисторне автомобільне радіо. Новинка називалася Mopar 914HR і монтувалася в машинах Imperial за доплату (150 $). Опція викликала фурор серед водіїв, кожному хотілося слухати радіо за кермом шикарних авто.
Наступною знаковою подією для Chrysler став винахід системи електронного впорскування палива. До цього часу водіям доводилося вручну перемикати важіль, що відволікало і було дуже незручно для тривалих поїздок. З появою EFI життя автомобілістів повинно було значно спроститися. За аналогією з транзисторним авторадіо спочатку система встановлювалася в машинах за доплату. Трохи пізніше FCA почали монтувати електронне впорскування палива на деяких популярних моделях машин:
● Chrysler 300D;
● DeSoto Adventurer;
● Dodge D500;
● Plymouth Fury.
Однак EFI мала деякі недоробки і отримала ряд критичних зауважень з боку покупців. Частина клієнтів просила переобладнати машини старими системами, не оцінивши старання Крайслер. Підливало масло в вогонь і те, що на сторонніх автомобілях система працювала зі збоями. Наприклад, у деяких машин система безпроблемно функціонувала тільки в теплу погоду. В прохолодний сезон і на старті EFI давала збій.
1960-1970-ті: активна купівля інших автомобільних підприємств і нові власники
У нове десятиліття концерн вступає з чималим капіталом і неймовірними амбіціями. Саме з цієї причини в першій половині 60-х американський бренд приступає до скуповування акцій європейських компаній.
Першими в 1963 році купується 40% пакету акцій іспанської фірми Barreiros Diesel. Ще через рік в актив додається 30% акцій компанії Rootes Group (британський авто консорціум). Після, у другій половині десятиліття, викуповується майже 80% акцій французів Simka. В подальшому всі вони будуть виділені в окремий підрозділ Chrysler в Європі.
Знаковою моделлю того часу стала машина Chrysler 300-J, що вийшла в 1963 році. Вона представляла собою ідеальне поєднання стилю, високої швидкості і максимальної продуктивності на дорозі. Як і інші авто лінійки, салон оббивали натуральною шкірою навіть в базовій комплектації. Крім того, всередині установлювали впускний колектор Ram і міцнішу торсіонну балку.
Для шанувальників ексклюзиву автоконцерн випустив кабріолетну версію під назвою Pace Setter. Транспортний засіб виділявся серед інших максимальною швидкістю і витривалістю. Його навіть відправили брати участь у масштабній гонці в Індіанаполісі на дистанцію в 500 миль (804 км).
Через деякий час після цього Chrysler знову дивують автомобілістів. На цей раз в 1964 році в продаж надходить оновлена версія культового транспортного засобу New Yorker. На відміну від дерев'яних варіантів у нього немає знаменитої форми бочки, зате з'явився витягнутий капот і максимально сучасний дизайн. Тепер кузов і салон стали просторішими, лінії машини більш плавні, витончені. У новинці відсутня ретро-концепція, але це не псувало враження при першому знайомстві з ТЗ.
В цілому 1960-і виявилися вдалим періодом для зростання і розвитку Крайслер. Корпорація обзавелася виробничими потужностями в Європі, випустила кілька нових культових машин і швидко їх розпродувала. Бренд вкладався в розвиток потужних, габаритних і продуктивних авто, сподіваючись на подальше процвітання, однак дива не сталося.
Енергетична криза і величезні фінансові втрати
З початком 1970-х в автомобільного концерну почалися непрості часи. Якраз напередодні злощасної енергетичної кризи в США корпорація вклала понад 450 млн доларів у розвиток сфери маслкарів. Однак ці транспортні засоби більше не відповідали запитам водіїв і негативно впливали на екологію. Через різке зростання цін на паливо автомобілісти почали відмовлятися від потужних спорткарів, віддаючи перевагу компактним машинкам.
Нова ситуація помітно підвищила попит на малолітражки і авто середнього класу, які витрачають менше бензину. Ось чому Chrysler довелося знову влізти в витрати, щоб швидко змінити лінійку продукції і відповідати побажанням клієнтів. Саме так на світ з'явився транспортний засіб Chrysler Cordoba.
Перша версія Кордоба зійшла з конвеєра в середині 70-х, відрізнялася більш компактними розмірами, але все одно відносилася до категорії personal luxury. У плані обробки і високої якості матеріалів Крайслер вирішили не відходити від багаторічної концепції. Спортивне купе досить тепло сприйняли водії, окресливши модель приємним епітетом «новий малий Chrysler». Крім того, дизайнери оснастили модель прямокутними фарами, придумали цікавий дизайн для передньої частини і реалізували класичний варіант даху. Авто витрачало менше палива, але виглядало ідеально і відразу ж впадало в очі на дорозі.
Неправильно вкладені майже 500 мільйонів доларів погано позначилися на бізнесі. Нафтова криза майже зломила Chrysler, і компанії довелося швидко адаптуватися до складної ситуації. Тут ТМ не мала права на помилку, тому що в цей же період на п'яти концерну стали наступати європейські бренди. У США почали активно постачати німецькі і японські автомобілі.
Разом з тим американський уряд розпочав боротьбу з небезпечним транспортом. В країні суворіше регулювали показник викидів вихлопного газу, паливної економії і небезпеки для навколишнього середовища. На жаль, на швидке перетворення заводів і переобладнання виробництв у Chrysler просто не залишилося вільних грошових коштів. Концерн фактично залишався на межі банкрутства, поки в ситуацію не втрутився випадок. Ситуація була настільки поганою, що європейські підприємства Крайслера перейшли до PSA Peugeot Citroen всього за 1 $. Принаймні так говориться в відкритих джерелах.
У 1978 році після невдалого запуску Ford Pinto з компанії Ford пішов керівник Лі Якокка (справжнє ім'я Лідо Ентоні Якокка). Чоловік багато років допомагав Форд з запуском виробництва авто, налагоджував різні виробничі процеси і легко вирішував багато проблем. Однак при роботі над Pinto Якокка закрив очі на невдале розташування бензинового бака машини. При сильному зіткненні ззаду це могло спровокувати вибух. На концерн почався чималий тиск з боку громадськості, довелося навіть відкликати понад 2 млн готових примірників.
Chrysler швидко оговталась запросили Лі на роботу до себе. Незважаючи на помилку в Ford, чоловік все одно вважався одним з кращих керівників у країні. Крім того, в індустрії давно ходили чутки про особисті розбіжності між керівником і Генрі Фордом II. Останній нібито заздрив популярності Якокка і прагнув принизити його заслуги в розвитку автоконцерну Ford.
На новій посаді в Крайслер Лі зробив все можливе, щоб повернути бренду минулу славу і заробітки. Уже в 1979 році Якокка зумів знайти вихід з вкрай складної фінансової ситуації. Чоловік просто звернувся за допомогою до уряду. Саме з легкої подачі нового керівника в майбутньому буде прийнятий Закон про гарантію позик, при якому Chrysler можна було розраховувати на 1,2 млрд доларів позики і 7 років розстрочки. Не дивно, що після такого Лі Якокка протримався на чолі Крайслер аж до 1995 року.
1980-2000-і роки: плавне відновлення і нові машини Chrysler
Отримання кредиту дозволило бренду продовжити роботу над новими машинами. Глибока духовна криза в історії Крайслер потихеньку почала вирішуватися, тому настав час для підкорення чергових вершин. У 1980 році конструктори придумали рятівну модель авто під назвою Chrysler K-Car. І це виявилося кращим рішенням за останні 10 років.
Авто повністю відповідало запитам автомобілістів того часу, а також ідеально підходило для щоденних поїздок. Незважаючи на відносно простий дизайн, транспортний засіб мало інші важливі переваги. Наприклад, компактними габаритами, зручним салоном і невеликою витратою палива.
На хвилі популярності K-Car в Chrysler вирішили продовжити тенденцію слідувати запитам покупців. Так, в 1984 році на світ з'явився перший мінівен бренду під назвою Voyager. Він цілком вписався в уявлення автомобілістів про ідеальний сімейний транспорт, мав відповідний зовнішній вигляд і неймовірний рівень практичності. На боках машини були дерев'яні вставки, які особливо сподобалися водіям.
Трохи пізніше на хвилі успіху voyager інженери Chrysler вирішили повернутися до концепції венів і універсалів. Співробітники концерну допрацювали і модернізували колись популярну модель Town & Country, яка до цього була забута десятки років. Потім після фінансового успіху виробник вирішив додати в лінійку більш статусне авто.
Відразу після цього світу представили оновлений дизайн кабріолета Chrysler LeBaron. Саме ремастерд-версія машини привела до відновлення колишньої репутації ТМ, змусивши інші концерни кусати лікті від заздрощів. Новинка виявилася найкращим поєднанням стилю, потужності і забезпечувала комфортне пересування в міських умовах. Протягом наступних 9 років LeBaron вдавалося з легкістю завоювати прихильність автомобілістів, зберігаючи популярність і високий показник продажів.
Крім того, в середині 80-х автоконцерн уклав з компанією American Motors Corporation взаємовигідний договір на співпрацю. AMC необхідно було зробити на своєму заводі задньопривідну платформу Chrysler M і передньопривідну платформу для машини Dodge Omnis. Взаємодія компаній була успішною. Причому настільки, що через 2 роки Крайслер придбали 47% акцій AMC, перекупивши основний пакет у Renault. За скромними оцінками, на той час угода обійшлася концерну приблизно в 1,7-2 млрд доларів.
Приблизно в цей же період корпорація налагоджує вигідні партнерські відносини з японським автоконцерном Mitsubishi. Для розширення взаємовідносин навіть була створена окрема компанія під назвою Diamond-Star Motors.
Життя автоконцерну Chrysler в 1990-х
Після провалу в Європі в кінці 70-х компанія Chrysler втратила надію підкорити європейський ринок. Саме тому на початку 1990-х в Австрії знову запустили виробництво кращих американських моделей авто. Піонерами стали деякі моделі бренду Jeep з правим кермом, потім в Європу почали поставляти Dodge Viper і Ram. Незабаром в продажу з'явилися спорткари Plymouth Prowler.
Крім того, американській ТМ вдалося домовитися з брендом Alfa Romeo і налагодити дистриб'юторс
Залиш заявку на підбір супер вигідного авто!