Війна випробовує нас на міцність. Щодня ми бачимо, як вона руйнує наші будинки та долі.
Народні депутати Верховної Ради оперативно зареєстрували, обговорили та проголосували закон, яким внесено значні зміни до Податкового та Митного кодексів. Зокрема, відповідно до нових норм, з 1 квітня повністю звільняються від оподаткування транспортні засоби, що ввозяться з-за кордону.
Ми готові купити для вас і забезпечити доставку старих машин з абсолютно будь-яких авто-аукціонів США або Канади.
Перевага нашої компанії в тому, що ми не кидаємо наших клієнтів напризволяще, а супроводжуємо їх з початку до кінця, на всіх етапах покупки авто з США.
Hyundai Motor Company: детальна історія найвпливовішого автоконцерну Південної Кореї
-
Дата публікації:8 вересня 2020
-
Поділитися:
Компанія Hyundai — один з найбільших виробників транспортних засобів у Південній Кореї. Бренд є частиною мультинаціонального конгломерату і зараз входить в ТОП-5 автоконцернів в світі. За обсягом продажів фірма наближається до лідерів ринку — німцям з Volkswagen і японцям з Toyota. Також торговельна марка регулярно змагається з іншими виробниками за почесну бронзу в сфері автомобільних титанів.
У 2017 році Hyundai Motor Company (HMC) вдалося увійти до трійки лідерів, але вже в 2018 ТМ змістилася на четверте місце і поступилася не менш впливовому концерну Renault-Nissan-Mitsubishi. Однак програш стратегічного франко-японського альянсу є чисто номінальним. Навіть незважаючи на 4 місце, корейському концерну вдається демонструвати неймовірні результати, а ще зберігати відмінний показник прибутку.
Станом на 2019 рік, HMC збільшила дохід до 105,7 трлн вон. Крім того, компанія збільшила операційні доходи до 3,6 трлн вон. Також Hyundai вдалося підвищити і інші важливі критерії.
Прибуткові показники бренду за фінансовий 2019 рік:
● чистий прибуток збільшився до 3,18 трлн вон;
● загальний власний капітал зріс до 76,3 трлн вон;
● обсяг активів в сумі становить 194,5 трлн вон.
До інших досягнень бренду відноситься наявність великої кількості заводів. Тільки на території Південної Кореї успішно функціонує 4 фабрики. Виробничі потужності розташовані в:
● Сеулі (примикає до головного офісу і займається розробкою майбутніх машин);
● Асані;
● Ульсані (розміри і конвеєри дозволяють збирати понад 1,6 млн одиниць авто в рік);
● Чонджу (тут виготовляються переважно вантажівки).
Однак, і це далеко не всі міста, де знаходяться виробництва компанії. Корпорація Hyundai Motor Company обзавелася заводами і відділеннями в різних частинах світу. Закордоном фабрики Хюндай можна знайти в США, Китаї, Канаді, Індії, Мексиці, Бразилії, Росії, Чехії, Італії та багатьох інших країнах. Завдяки великій географії та розподілу навантаження виробник витрачає менше грошей на логістику і транспортування готових моделей.
Наявність безлічі виробництв дозволяє розмежувати етапи виготовлення деталей і фінальну збірку. Компанії вдалося оптимізуватися настільки, щоб пропонувати клієнтам стильні, надійні і одночасно недорогі автомобілі. Причому це зовсім не означає, що в лінійці немає преміальних моделей, або бренд орієнтований виключно на прагматичних водіїв.
Серед асортименту зустрічаються як варіанти машин економ-класу, так і витончені дорогі седани або потужні кросовери. А відмінною рисою транспорту південнокорейської ТМ стали футуристичні дизайни кузова, приємна світлодіодна оптика і якісна обробка салону.
Інша інформація, яку потрібно знати про Hyundai Motor Company
У конгломерат Hyundai Motor Company входить інший великий автоконцерн — Kia Motors. В кінці 1990-х більший бренд HMC поглинув менш успішну в плані бізнесу фірму.
Оскільки в 1997 році країну накрила один з найжорстокіших криз, то Хюндай змогли заволодіти 33,88% акцій Kia. Період 1997-1998 років називають Азіатською фінансовою кризою і вважають найбільш критичним у розвитку південнокорейської економіки.
Хвиля цієї кризи зачепила величезний шматок Східної і Південно-Східної Азії. У цей період серйозно впала в ціні національна валюта, банкрутували великі підприємства, зросла частка корпоративного боргу, а також сильно обвалилися фондові індекси.
Скориставшись ситуацією, Hyundai змогли викупити частину акцій Kia Motors. Такий великий пакет дозволяє більш впливовому конгломерату брати безпосередню участь у вирішенні важливих проблем бренду, його розвитку, голосувати на зборах і т.д. Причетність до іншого впливового концерну безумовно принесла чимало вигоди HMC, але про це трохи пізніше.
На даний момент на південнокорейський концерн працює понад 110 000 чоловік. Якщо бренд зуміє без серйозних збитків пройти 2020-2021 роки, то у нього є всі шанси знову зайняти 3-е місце за обсягом продажів, виробництва і загального прибутку.
Нарівні з фінансовими успіхами і управлінням декількома підрозділами, фірма бере активну участь в розробці нових технологій. Починаючи з 2004 року автовиробник представляє гібридні транспортні засоби.
Перший гібрид торгова марка вперше продемонструвала на Міжнародному шоу автомобілів в Гуанчжоу. Відразу ж після презентації уряд замовив у концерну майже 800 машин-гібридів.
Компанія приступила до дослідження зелених технологій з двох причин:
● для збереження навколишнього середовища;
● заради удосконалення власного виробництва.
Південна Корея входить в число найрозвиненіших країн світу, славиться високим рівнем сервісу і турботою про покупців. Однак, крім позитивної сторони відмінного сервісу, існує і негативна. Ця держава є одним з найбільших споживачів пластика і плівкових матеріалів.
Ось чому багато бізнес-компанії з початку 2000-х почали перейматися збереженням природи. Наприклад, виробники соджу (найпопулярніший традиційний алкогольний напій, виробляється із зерна або солодкої картоплі) домовилися випускати продукт в однаковій тарі. Таке рішення дозволило харчовим брендам повторно і без сортування використовувати склотару для випуску нових партій алкоголю.
Приблизно за такою ж концепцією працює Hyundai. Тільки замість вторинної переробки автомобілів корпорація вирішила створити власну гібридну установку. Дослідження південнокорейських фахівців велися на основі розробок, наданих Enova. Це американська фірма, яка допомагала концерну в розвитку нового напряму.
Розробка водневих паливних елементів
Через 2 роки після дебюту гібридних машин виробник почав займатися створенням автобусів і легковиків на основі водневих паливних елементів. Інновація представляє собою електрохімічний пристрій, що працює за принципом, схожим з гальванічним елементом. Тільки на відміну від останнього, там речовини для хімічної реакції подаються в воднево-паливний елемент ззовні.
Інноваційне рішення встановили в 10 пробних моделях машин і відразу ж випробували на практиці. В цей же період проходив Кубок світу з футболу, і туристів до Олімпійського стадіону в Берліні безпосередньо від аеропорту відвозив саме автобус, де була встановлена воднева паливна система. На той момент однієї заправки вистачало десь на 300 км шляху. Причому якість доріг не впливала на витрату палива. Потужність паливного елемента в автобусі становила 160 кВт, що достатньо непоганий показник.
Перші успіхи Хюндай на цьому терені були навіть відзначені урядом Південної Кореї. У 2008 році в проект інвестували більше 51 млн доларів. Країна хотіла розвинути створення громадського транспорту на основі водневих паливних елементів, щоб знизити витрати на утримання державного автопарку, і зменшити вихлопи шкідливих газів в атмосферу.
Ще через 2 роки після цього світ побачили стильні транспортні засоби Hyundai Tucson SUV. Хоча технологія не стала революційною, але південнокорейський концерн не припинив її впровадження на ринку. Тому в 2018 році в продаж надійшло ще авто Hyundai Nexo. Так званий водневий автомобіль відрізняється сучасним зовнішнім виглядом і відмінною обробкою салону, а ще радує економічністю і безпекою для екології. Крім нової паливної системи тут використовувалися інші фішки: дворівневу оптику, колеса на 17 дюймів і ручки, що висуваються з дверних панелей.
Nexo може розвивати 395 Нм крутного моменту, має 154 кінських сили, а також розвиває швидкість з 0 до 100 км/год за 9,5 с. Цілком хороший показник для машини даного класу і габаритів. Загальна віддача батареї кросовера і генератора дорівнює 135 кВт.
Але все перераховане вище відноситься до досягнень і розвитку Hyundai Motor Company за більше 50 років. А як же тоді починалася робота однієї з найуспішніших і найвпливовіших автомобільних компаній на ринку? Поговоримо про це далі.
Підстава Hyundai Motor Company і перші кроки до створення групи компаній
У великих автомобільних компаній багато в чому схожа модель формування. Винятком стали лише деякі сучасні бренди, засновані в останні 20-30 років. Вони з'явилися в абсолютно унікальний час і росли не так, як торговельні марки з XX століття.
У випадку з Hyundai діяльність виробника розвивалася за досить впізнаваною формулою.
- Спочатку власник бренду починає розвиток в будь-якій одній сфері;
- Набирається досвіду і збирає навколо себе ідейних людей (механіки, інвестори, бізнесмени, політичні діячі)
- Волею випадку створює абсолютно нову фірму.
Вкрай рідко автоконцерни відразу ж займалися розробкою машин, особливо компанії, засновані в кінці XIX століття. Наприклад, фахівці BMW спочатку займалися розробкою авіамоторів, Honda стала відомою за рахунок велосипедів з металевими спицями і малопотужних мопедів, а Toyota виросла на основі виробництва автоматичних верстатів.
Схожою була доля HMC. Спершу засновник концерну в 1939 році відкрив невелику авторемонтну майстерню, потім в 1947 на світ з'явилася фірма Hyundai Civil Industries, а пізніше бізнес розширився до виробника транспортних засобів. Але до успіху корейському промисловцеві Чон Чжун Йону знадобилися десятки років.
Як бідна дитина із провінції стала впливовим промисловцем
Чон Чжун Йон народився 25 листопада 1915 року в маленькому селі Асан, де зараз розташовується один із заводів Хюндай. Ріс хлопчик в сім'ї бідного селянина, який виховував ще 6 дітей. Незважаючи на фінансові труднощі і консервативне корейське суспільство, де поважають тільки багатих і розумних, Чон зміг досягти успіху.
Батьки змогли дати дитині нормальну на той час освіту. Хлопчик закінчив початкову школу, тому не залишився неписьменним. Швидше за все, саме освіта спонукала юнака в 18 років відправитися в столицю на заробітки.
По досягненню повноліття Чжун Йон вирішив заробити невеликий капітал, щоб почати власну справу. У спробі досягти мети юнак не гребував ніякою роботою, брався за відповідальні й найскладніші доручення. Так, майбутній промисловець встиг попрацювати кур'єром, вантажником і різноробочим. Але найцікавішою і найбільш перспективною для нього справою стала робота автомеханіка. Цьому ремеслу Чон Чжун Йон провчився 6 років, після чого вирішив відкрити власну майстерню.
З 1939 року молодий чоловік ремонтував різноманітні механічні транспортні засоби та іншу техніку. Справа почала процвітати, тому ще через 7 років мікро-бізнес отримав свою унікальну назву — Hyundai. У перекладі з корейської це означає «Сучасність». Засновник хотів, щоб люди асоціювали його майстерню з кращими рішеннями і прогресивністю.
Цікавий факт: у багатьох країнах неправильно вимовляють назву автоконцерну. Через транслітерацію латиницею бренд почали називати Хендай, Хюндай або Хьондай. Насправді ж назву компанії правильно вимовляти, як Хенде. Однак на просторах країн СНД цього майже ніхто не робить, тому команда Колумб Трейд вирішила використовувати більш звичну для багатьох наших читачів назва торговельної марки — Хюндай. Сподіваємося, лінгвісти і філологи не будуть через це ображатися на нашу редакцію.
Отже, з 1946 року майстерня Чон Чжун Йона почала носити горде ім'я Hyundai і розвиватися в новому напрямку. Хоча до сучасної Hyundai Motor Group було ще далеко, але чоловік поклав початок своєї імперії.
Швидко домогтися фінансової стабільності синові селянина вдалося за рахунок обману японців. З 1910 по 1945 рік Корея була окупована японськими військами, які завдавали непоправної шкоди економіці країни, крали корейських жінок для «будинків розради» (сексуальне рабство) і вбивали корейських чоловіків. До сих пір між країнами натягнуті відносини з-за того конфлікту, тому що Японія так і не принесла належних вибачень за скоєне.
Однак це лише побічно стосується багатства HMC.
У період окупації Чжун Йон продавав японським солдатам, туристам і робочим старі автозапчастини та видавав їх за нові. Причому бізнесмен ніколи не приховував цього факту від громадськості, оскільки вважав хитрість проявом патріотизму. Як запевняв чоловік, із співвітчизниками такого трюку ніколи не робив. Чи це так, насправді вже ніхто не дізнається. Але завдяки кмітливості і підприємницькій жилці Чжуну вдалося заробити достатньо грошей для подальшого розвитку компанії.
Уже в 1947 році на світ з'явилася будівельна фірма Hyundai Civil Industries, про яку згадувалося вище. Згодом компанію перейменують в Hyundai Construction, і вона продовжить успішно функціонувати.
Будівельна фірма, що переросла в найбільшу автомобільну компанію
У Чон Чжун Йона були непомірні амбіції і прагнення. Незважаючи на гучну назву, Hyundai Civil Industries була невеликою бригадою будівельників, які бралися за разові і постійні проекти. Згідно з офіційною інформацією, в команду входило всього 11 чоловік. Цього було недостатньо для будівництва власної будівельної імперії.
На щастя, батьки Чжун Йона дбали про освіту всіх своїх дітей. Один з молодших братів Чона на ім’я Ін Йон навчався в Японії на курсах. Крім знання корейської та японської, молода людина непогано висловлювалася на мові бізнесменів у всьому світі — англійській. В кінці 1940-х це був рідкісний навик, особливо для вихідця з Азії. Через серйозні відмінності в граматиці, лексиці і вимові далеко не всі жителі Південної Кореї знають англійську навіть на базовому рівні в наш час. Причому це доба глобалізації, інтернету і розвиненої туристичної сфери.
Можете уявити, наскільки вміння Чон Ін Йона знадобилося в розвитку бізнесу. У період Корейської війни (25 червня 1950 - 27 липня 1953 року) у будівельної бригади було безліч замовлень від військових з США. Американські військові оцінювали роботу корейської компанії вельми щедро за мірками Кореї. Такий сприятливий збіг обставин дозволив Хюндай не тільки успішно вижити в складні часи, але ще й допоміг досягти впевненості в фінансовому плані.
Сім'я Чон, а також їх співробітники, відрізнялися працьовитістю. Везіння теж зіграло чималу роль у формуванні величі HMC, але саме перші проекти зробили вирішальний вплив на подальшу стратегію розвитку фірми.
Ближче до кінця 1950-х братам вдалося створити порівняно велику фірму. Тільки ніякої суттєвої різниці між невеликою автомайстернею і величезною, для тих часів компанією, не було. До 1960-х Корея входила в число країн третього світу. Тут не було нормальної економіки і інфраструктури. Навіть показник зовнішнього валового продукту на душу населення був порівняний з Нігерією та іншими найбіднішими країнами. Багато корейських сімей голодували, сиділи без електрики і жили в жахливих умовах.
Військова революція 16 травня, і новий етап розвитку Hyundai Motor Company
Все описане вище і політичний хаос в уряді вкрай набридли людям. Так, 16 травня 1961 року в Кореї відбулася військова революція. Військовий переворот був організований генерал-майором Республіки Корея на ім’я Пак Чжон Хі.
Майже відразу після перевороту в країні покращилися умови для розвитку бізнесу, були проведені реформи Верховної Ради Національної Перебудови і створено план розвитку взаємин з іншими державами.
Генерала Пак Чжон Хі підтримувала більша частина населення, тому він старався на благо народу. До влади прийшла нова економічна еліта, яка не пішла шляхом корупції. Замість цього нові лідери зосередилися на удосконаленні всіх секторів виробництва, поліпшення якості життя і добилися економічного дива для Кореї.
Пак сконцентрував увагу на експортуванні різних товарів і почав співпрацю з перспективними компаніями. Оскільки генерал хотів перетворити Республіку на фабрику з виготовлення та імпортування продукції різного роду, в фаворитах керівництва були компанії з різних секторів.
Хоча новий керманич країни відібрав з десяток підприємств, його дії не можна було назвати протизаконними. Все це робилося на благо світлого майбутнього. Крім того, Пак Чжон Хі він ніколи не брав хабарів, не співпрацював з підприємствами виключно заради власної вигоди або прибутку. Замість цього військовий політик збирав навколо себе команду людей з видатними навичками керівників, для ведення переговорів, що створюють нову техніку і т.д.
Завданням підприємств було чітко виконувати приписи уряду і не відходити від плану. У свою чергу держава зобов'язувалася підтримувати розвиток бізнесу, видавати кредити на пільгових умовах і сприяти розширенню фірм.
Зустріч генерал-майора і Чон Чжу Йона була вирішена згори. На початку 1960-х уряд почав активно розвивати будівельні проекти за межами Кореї. Пак Чжон Хі порахував, що будівництво з нуля на території Південно-Східної Азії та Близького Сходу буде вигідним для країни. Оскільки Хюндай в той момент була найбільшою корейською будівельною компанією, увагу нового президента була направлено саме на неї.
Заповзятливий промисловець Чон зрадів можливості співпраці з державою. Правда, для того щоб заявити про себе, Чжу Йон вліз в авантюру з реконструкцією зруйнованого під час війни моста. Об'єкт знаходився в Сеулі, в самому центрі. Це була відмінна можливість показати власну компетентність і проявити роботу команди в екстремальних умовах. Ніякого прибутку реконструкція не принесла. Але будівельна бригада впоралася швидше встановленого терміну, вирішувала кожну проблему без особливих проблем і не просила грошей за перевитрату.
У підсумку, саме Hyundai вибрали для того, щоб експортувати власні послуги «під ключ» в сусідніх державах. Під час В'єтнамської війни фахівці Хюндай знову працювали на американських військових і займалися спорудженням об'єктів військового призначення. Трохи пізніше будівельна бригада з Кореї почала працювати на рідній території.
Реєстрація Hyundai Motor Company і перше виготовлення автомобільного транспорту
29 грудня 1967 на світ з'явився знаменитий концерн Hyundai Motor Company. Створення нового підприємства було заздалегідь спланованим і планомірним. Чон Чжун Йон вирішив збільшити власний капітал і одночасно знизити ризики, щоб не збанкрутувати в майбутньому.
Всього 6 місяців знадобилося HMC на будівництво заводу. Штаб-квартира нового підприємства базувалася в Сеулі, в цьому ж місті велося будівництво перших машин. Спочатку виробничі потужності фабрики розраховувалися на випуск 20 000 одиниць авто. Навіть для кінця 1960-х цифра досить скромна, проте, керівництво навмисно не форсувало події.
У сім'ї Чон не було зовсім ніякого досвіду в автомобілебудуванні. Чон Чжу Йон займався ремонтом автомобілів в 1930-х, після чого відкрив власну автомайстерню. А ось в конструюванні, збірці і тестуванні машин промисловець був аматором.
Ось чому на перших етапах Хюндай співпрацювали з фахівцями великого американського концерну Ford Motor Company. За домовленістю сторін, конструктори Форд повинні були допомагати в розробці одного вантажного автомобіля і декількох легковиків.
Першим спільним творінням був транспортний засіб під назвою Cortina. Випустили модифікацію вже в 1968 році, і у неї були непогані результати продажів. Це була легкова машина з елегантним дизайном кузова, стильною обробкою салону і достатньою потужністю. На світовому ринку авто було конкурентом VW Beetle та інших легендарних легковиків того часу. Однак плідна співпраця американської та корейської компанії не триває занадто довго.
Відмова від колаборації з Ford і створення перших власних машин
Через 6 після випуску Cortina керівництво Хюндай вирішує піти власним шляхом. Фахівці концерну отримали достатньо досвіду від співпраці з американським брендом, тому почали розробку першого на 100% свого продукту.
До того ж, бренду на даному терені сильно допомагала держава. У 1972 році уряд дозволив виробництво транспорту декільком корейським заводам, і одним з них став Hyundai Motor Company.
Повністю відмовитися від сторонньої допомоги завод HMC не міг. З цієї причини Чон Чжун Йон зв'язався з колишнім керуючим в британській автомобілебудівній компанії British Leyland на ім'я Джордж Тернбулл. Фірма British Leyland була заснована в 1968 році і займалася виготовленням відомих в світі марок авто. З конвеєрів BL сходили автомобілі торгових марок MINI, Jaguar, Land Rover, Austin та інші. Однак у британців було досить нестабільне становище на ринку, тому перспективні співробітники періодично переходили в інші організації.
Як тільки Джордж Тернбулл вступив на посаду, то відразу ж узяв на роботу не менше талановитих інженерів і конструкторів. Всього на завод Hyundai Motor Company запросили 5 кваліфікованих фахівців в різних областях.
● Кеннет Барнетт спеціалізувався на дизайні кузова транспортних засобів різних категорій;
● Джон Кростуейт обіймав посаду інженера, що розробляв шасі для автомобілів;
● Джон Сімпсон виступав в якості досвідченого інженера-конструктора;
● Едвард Чапман працював в команді з Джоном Сімпсоном;
● Пітер Слейтер керував проектом і виступав в ролі головного інженера-розробника машин.
Тернбулл — зовсім не стандартний керівник, що не звик до традиційних методів роботи. Через пару місяців після призначення чоловік придбав кілька моделей яхт, купе і седан. Причому викуплені вони були не заради статусу або для особистого користування, а для досліджень. Команда фахівців ретельно вивчила запропонований вид транспорту, щоб розробити власну машину.
Результатом праці Джорджа Тернбулла і його команди став випуск Hyundai Pony. Перший південнокорейський автомобіль вийшов в масове виробництво в 1975 році, але до цього його представили на автосалоні в Турині. Чотиридверний седан вперше представили широкій публіці в жовтні 1974 року, і громадськість добре прийняла новинку.
Профі і рядові автомобілісти звернули увагу на приємний зовнішній вигляд машини. Витягнутий капот в поєднанні зі скошеним дахом і невеликим багажником надавали Pony спортивні риси. При цьому за вартістю і характеристикам це було звичайнісіньке авто, відповідне для одиноких або сімейних водіїв. Крім власної команди Хюндай, над зовнішнім виглядом кузова новинки працював дизайнер з італійської компанії ItalDesign.
Серед особливостей транспортного засобу варто виділити:
● наявність заднього приводу (варіант для європейського ринку надійшов у продаж тільки в 1985 році, і там встановили передній привід);
● чотирициліндровий мотор на 1.2, 1.4 і 1.6 л потужністю 55-68 кінських сил;
● використання сучасної технології силової передачі від японського концерну Mitsubishi;
● приголомшлива комплектація компактного авто.
Майже відразу ж після успіху Hyundai Pony з керівника проекту Тернбулл був підвищений до посади віце-президента, а також директора HMC. Такі почесті фахівець отримав цілком заслужено. Новинка була представлена в декількох варіантах кузова, і за 10 років було розпродано понад 1 млн одиниць. Хороші успіхи дозволили вивести Pony спочатку на ринок Еквадору, Середнього Сходу та Африки, а потім з 1980-х років поставляти машину в Європу.
Але на жаль, британському керівнику не вдалося на довгі роки залишитися під крилом корейського концерну і продовжити плідну співпрацю. Навіть незважаючи на фурор Hyundai Pony, до іноземного співробітника не було поблажок чи особливого ставлення. Як тільки трирічний контракт між Джорджем Тернбуллом і Хюндай завершився, чоловік перейшов на роботу в іншу автомобільну компанію.
Розвиток Hyundai Motor Company в 1980-1990-х
Паралельно з виведенням Pony на світовий ринок південнокорейська компанія зайнялася будівництвом власних виробничих потужностей, щоб не бути залежною від посередників. Відкриття фабрик відкривало для торгівельної марки більше можливостей і сприяло розширенню бізнесу.
Відкриття нових виробничих потужностей дозволило HMC збільшити обсяги роботи. Тепер замість 20 000 транспортних засобів на рік, бренд міг створювати до 50 000 одиниць. Причому на фабриках змогли розробляти і випускати понад 90% компонентів для машин Hyundai.
Незважаючи на роботу над іншим транспортом, в Хюндай все одно не забували про славетний седан Поні. Південнокорейський автоконцерн направив всі сили, щоб вивести модель на ринок північної Америки. Завдяки старанням менеджерів і керівників, в 1984 році корейський автомобіль з'явився в Канаді. Тут новинка здобула чималий успіх, за короткий проміжок часу машина посіла перше місце за обсягом продажів в країні. Подібний результат перевершив навіть найсміливіші очікування автоконцерну.
Перспективний американський ринок не розглядав керівництво Hyundai Motor Company для поставок. По-перше, в США і так було безліч машин різних класів від місцевих виробників, а також бренди з Європи і Японії. А по-друге, Pony не змогла б пройти тест на відповідність норм вихлопних газів. Для ринку Штатів компанії була потрібна розробка абсолютно нового ТЗ.
У 1983 році на внутрішньому корейському ринку з'явилася модель Hyundai Stellar. Модель була не менш популярна ніж попередня машина під назвою Hyundai Pony. Тільки в рідних краях автомобіль продавався під назвою Sonata. В Канаду та інші країни авто поставляли під ім'ям Stellar, а на початку 90-х бренд вирішив замінити його вже до нині існуючої моделі Sonata. Чому? У 1988 році південнокорейський автоконцерн вирішив скасувати лінійку, надавши більш досконалу і цікаву для покупців серію Hyundai Sonata.
Для американського ринку на початку 1980-х фахівці HMC розробили нову модифікацію Pony з меншою кількістю вихлопних газів. Тільки замість звичної для інших країн назви тут використовувалося ім'я Hyundai Excel. Як і попередня версія, машина зібрала безліч хвалебних відгуків від громадськості.
Журналісти Fortune навіть внесли седан в свій традиційний список кращих продуктів під №10. Одним з головних чинників для такої високої нагороди стало поєднання ціни, якості та стильного зовнішнього вигляду.
Успіхи і поразки Hyundai Motor Company з моделлю Sonata
На хвилі успіху попередніх транспортних засобів Хюндай починає створення авто повністю з використанням власних комплектуючих і технологій. І почалася ця ера саме з лінійки машин Hyundai Sonata. Перша машина в кузові Y2 надійшла в продаж восени 1988 року і випускалася протягом 5 років.
Н розробку Сонати у корейських інженерів пішло майже 4 роки. Причому за цей час конструкторський відділ витратив понад 30 млн доларів США. Невідомо чи були гроші задіяні з особистих активів ТМ, чи надані державою. Проте, засіб пересування не був позбавлений недоліків.
Хороші результати продажів в Північній Америці не змогли перекрити численні негативні коментарі покупців. Автомобілісти скаржилися на високу витрата палива двигуна. Чотирициліндровий мотор об'ємом 1,8-2,35 л споживав невиправдано багато бензину. Хоча машина могла похвалитися потужністю 99-117 кінських сил, седан все одно більше відноситься до автомобілів економ-класу. А такі авто не повинні нещадно витрачати паливо на рівні дорогих і престижних транспортних засобів.
Приблизно через рік в Hyundai Motor Company вирішать замінити ДВЗ. Всупереч початковим планам в автомобілі поставлять мотор від Mitsubishi. У двигуна V6 був обсяг 3 л і потужність 146 кінських сил. Агрегат міг розвивати швидкість до 200 км/год, а на розгін до 100 км/год зі старту йшло 10,5 с.
Оновлена версія заслужила безліч позитивних коментарів, відповідала очікуванням водіїв і забезпечувала високу продуктивність на дорозі. Після рестайлінгу кузова на початку 1990 року авто лише зміцнило популярність на світовому ринку.
Початок нового десятиліття, розвиток бізнесу і асортименту
Hyundai Motor Company ще в кінці 70-х увійшла в ТОП-4 найбільших корейських концернів поряд з конгломератами LG, Samsung і Daewoo. Протягом наступних років конгломерат розширювався до неймовірних розмірів, формуючи унікальну структуру управління — так звану чеболь. У Південній Кореї визначення «чеболь» застосовується для компаній, куди входить велика кількість підрозділів і управління поділяється між членами сім'ї (кровними і родичами після одруження), а також їх наближених.
За рахунок жорсткого контролю Чон Чжун Йона група компаній в 1987 році займалася наступним:
● виробляла машини;
● виготовляла кораблі;
● проектувала і випускала локомотиви;
● продавала електроніку;
● займалася будівництвом;
● страхувала населення і юридичних осіб;
● створювала верстати;
● задіяла капітал в сталеливарному і нафтохімічному секторі.
Всюди чільну посаду займали родичі засновника Хюндай. Причому сам Чон не приймав ніяких заперечень від сім'ї, мав власні уявлення про ведення бізнесу і контролював кожен етап роботи своєї успішної імперії. Саме працьовитість, кмітливість, відмінні комунікативні навички та підтримка держави дозволили конгломерату досить довго утримувати лідерство в стількох сферах.
1990 рік почався для HMC вдало. Навесні південнокорейський автомобільний концерн виготовив 4 млн одиниць транспорту, які розійшлися по всьому світу. Недоробки з першою версією Сонати наштовхнули бренд на думку про те, щоб розробити якісний, продуктивний і порівняно економічний двигун. Так можна було уникнути різних витрат, пов'язаних з купівлею двигунів у японських або американських концернів.
Таким чином, в 1991 році інженери-конструктори Хюндай створили перший бензиновий мотор. Розробка отримала назву Alpha і забезпечувала машинам досить непогані характеристики. Слідом за цією технологією, корейські фахівці розжилися не менш вдалою трансмісією. Це зробило корпорацію незалежною від сторонніх виробників і дозволило відбудуватися від конкурентів на авторинку.
З 1994 року в продажу з'являється ще один автомобіль південнокорейського бренду — Hyundai Accent. Машина B-класу отримала від розробників: 2 варіанти кузова (седан і хетчбек з 3 або 5 дверима), ДВЗ об'ємом 1,3 і 1,5 л, компактним і більш гармонійним салоном. Accent продемонстрував відмінні показники продажів, тому за все через 3 роки після запуску в масове виробництво з'явилася рестайлінгова версія транспортного засобу. Також в першій половині 90-х під ім'ям Хендай з'явилися машини Hyundai Lantra і Hyundai Galloper.
Перший спортивний автомобіль, Азіатська криза і кінець тисячоліття
Ще одне важливе досягнення бренду полягало в тому, що в 1996 році у виробництво запустили спортивну модель Hyundai Coupe. Машина отримала кузов типу ліфтбек, оснащений мотором на 1,6 і 1,8 л, а також підкорила автомобілістів стильним зовнішнім виглядом. Вперше зовнішній вигляд ТЗ продемонстрували на автосалоні в Женеві. І вже там громадськість проявила достатньо високий інтерес для спортивного авто південнокорейського виробництва.
В цей же період Хюндай створюють компанію під назвою Hyundai Motor India Limited. Причому, крім штаб-квартири недалеко від міста Ченнаї, з'являється величезний завод для складання корейських автомобілів.
Однак таке рішення не можна назвати вдалим.
У 1997 році почалася описана вище азіатська криза, яка разом з вигодою завдає чималої шкоди репутації HMC. Через серйозні проблеми в економіці звичайні корейці сильно розлютилися на найбільші компанії країни (чеболь). Населення звинувачувало їх за жадібність, корупцію і фінансові проблеми, зниження ціни на національну валюту і т.д.
Якщо раніше четвірку найбільших компаній Південної Кореї боготворили, поважали і прагнули працювати в одному з підрозділів холдингів, то з 1997 року люди різко поміняли власне ставлення. Управління групами компаній вважали неефективним і вимагали від уряду реструктуризації.
Під натиском громадськості політики приступають до дроблення усталеною бізнес-екосистеми. Це означало, що з моменту реформації дочірні підприємства стали вільними, могли власноруч приймати рішення, а біля керма могли стояти не тільки члени сімей-засновників компаній. Крім цього, зменшується ліміт можливої заборгованості і посилюється вплив акціонерів на розвиток компаній.
Hyundai Motor Company не була розорена, однак будівництво індійського заводу і деякі інші стратегічні кроки Чон Чжун Йона наблизили бренд до банкрутства. Згадаймо, що в в період кризи концерн також придбав частину акцій Kia. У довгостроковій перспективі рішення було правильним, однак, під час кризи покупка акцій виснажила капітал Хюндай.
Інші чеболі — Samsung і LG — зуміли вистояти і навіть примножити капітал за рахунок максимально зважених рішень. А ось Daewoo розорилася через 2 роки після кризи.
Як тільки буря в корейському суспільстві стихла, Чон вирішив поліпшити імідж HMC. З цього моменту торгову марку позиціонували як першокласного світового виробника машин. А вже в 2000 році Чон Чжун Йон через стан здоров'я передав керівництво компанії в руки свого сина — Чон Мон Гу.
Новий власник вкладав чимало коштів у те, щоб поліпшити якість обробки, дизайн і дослідження автомобільної сфери. В подальшому це дозволить ТМ успішно конкурувати з іншими фірмами.
У другій половині 1990-х концерн представив наступні машини:
● Hyundai Atos;
● Hyundai XG;
● Hyundai Dynasty;
● Hyundai Equus;
● Hyundai Santamo 7
Життя автомобільного бренду Хюндай з 2000 року і до наших днів
У нове тисячоліття корейський концерн гордо вступив в склад стратегічного альянсу з DaimlerChrysler AG. Союз проіснував кілька років і за цей час кожна з торговельних марок отримала необхідні навички, знання і доступ до цікавих технологічних розробок.
Крім того, в 2001 році з'являється перша версія кросовера Hyundai Santa Fe. Транспортний засіб швидко завоював популярність в США і до сих пір входить в список бажаних придбань тисяч водіїв. Автомобілісти з України активно приганяють модель, завдяки її технічним можливостям і безпроблемному змісту.
В цей же період автоконцерн виходить з групи компаній Hyundai Motor Group і створює корпорацію Daimler-Hyundai. Вона займалася виготовленням виключно вантажних транспортних засобів, а завод нового альянсу розташувався в Ульсані. До речі, фабрика розташовується там до сих пір і успішно випускає різні моделі вантажівок. Південнокорейська фірма повністю заволоділа виробництвом в 2004 році. Для цього HMC довелося викупити в 2004 році акції у Daimler на суму 900 млн доларів США (10,5%).
Тоді ж на світ з'являються перші гібридні транспортні засоби корейського бренду. Про цю технологію ми докладніше говорили на початку статті. У зв'язку з успіхом нового рішення поступово в Хюндай встановлюють нову силову установку на вже відомі моделі авто. Наприклад, в 2005 році гібридом став Hyundai Accent.
Також перша половина 2000-х ознаменувалася випуском найпопулярнішого позашляховика бренду. У 2004 році був представлений легендарний SUV Hyundai Tucson. Машину назвали в честь американського міста Тусон (штат Арізона, США). До особливостей авто відноситься те, що тут постійно підключений повний привід і при русі по сухому асфальту тяга передається на передню вісь.
Модель підкорила не тільки водіїв, а й професіоналів. Відразу після виходу кросовер протестував відомий ресурс Euro NCAP. За підсумками досліджень, автомобіль набрав 5 зірок у всіх категоріях.
Скандал з Чон Мон Гу і репутація компанії в середині 2000-х
На жаль, успіхи в автомобілебудівній сфері затьмарював гучний скандал з керівником Hyundai Motor Company. Чон Мон Гу в 2006 році був замішаний у справі, пов'язаній з корупцією. Уряд Південної Кореї став ініціатором розслідування проти промисловця, а ставили йому незаконну діяльність і привласнення грошових коштів. У країні досить часто прокуратура ініціює розслідування над впливовими людьми, які були замішані або можуть бути замішані в кримінальні справи.
У 2006 році Чон-молод
Залиш заявку на підбір супер вигідного авто!