Війна випробовує нас на міцність. Щодня ми бачимо, як вона руйнує наші будинки та долі.
Народні депутати Верховної Ради оперативно зареєстрували, обговорили та проголосували закон, яким внесено значні зміни до Податкового та Митного кодексів. Зокрема, відповідно до нових норм, з 1 квітня повністю звільняються від оподаткування транспортні засоби, що ввозяться з-за кордону.
Ми готові купити для вас і забезпечити доставку старих машин з абсолютно будь-яких авто-аукціонів США або Канади.
Перевага нашої компанії в тому, що ми не кидаємо наших клієнтів напризволяще, а супроводжуємо їх з початку до кінця, на всіх етапах покупки авто з США.
Компанія Volkswagen AG: історія успіху одного з трьох найбільших автоконцернів в світі
-
Дата публікації:22 липня 2020
-
Поділитися:
Volkswagen Aktiengesellschaft (скорочено VAG) в 2020 році є одним з найбільших світових виробників автомобілів і мототехніки в світі. Поряд з американським концерном General-Motors Group і японським конгломератом Toyota німецька фірма Volkswagen AG входить в ТОП-3 автовиробників. До теперішнього моменту VAG створює машини, мотоцикли та інший транспорт під іменами 12 торгових марок. Причому такої величі бренду вдалося досягти менше, ніж за 100 років.
Зараз під крилом Фольксваген знаходяться найбільш легендарні торгові марки. Купити моделі цих автоконцернів мріють мільйони водіїв по всьому світі, що і не дивно. Німцям належать такі престижні марки автомобілів:
● Bentley
● Porsche
● Audi
● Lamborghini
● Bugatti.
З більш доступних марок до складу VAG входять — Skoda, Seat, MAN і Scania (виробники вантажівок), а також власний бренд компанії — Volkswagen. До 2020 року до складу концерну вже входить більше 340 дрібніших компаній, які пов'язані з автомобільною промисловістю або безпосередньо займаються створенням транспортних засобів різних категорій.
На фабриках VW створюють: легковики, кросовери і позашляховики, мікроавтобуси і мотоцикли, легкі і важкі вантажівки. Для більш ефективного управління корпорацією акціонерному товариству довелося розділити діяльність на 2 основні підрозділи — автомобільний і для фінансових сервісних послуг.
Все, що пов'язано з виготовленням автомобілів, бере на себе перший підрозділ, а всіма папірцями, відстеженням прибутку і обслуговуванням займається другий підрозділ. Завдяки цьому швидкість росту AG збільшилася, виявилося менше помилок і затримок в продумуванні маркетингової стратегії. Тільки в 2018 в світі було випущено більше 40 марок машин під ім'ям німецького бренду Фольксваген.
Але з чого починала фірма, які труднощі гальмували створення авто і скільки проблем довелося подолати VW на шляху до успіху? Далі команда Columb Trade детально познайомить вас з історією одного з найлегендарніших автоконцернів свого часу.
Від ідеї до реалізації Volkswagen
Німецький концерн Фольксваген почав роботу в 1937 році в Берліні. Заснував компанію не менш легендарний конструктор Фердинанд Порше. Ця людина свого часу займалася конструюванням легкового транспорту та бронетанкової техніки. Початковою метою виробництва була розробка, створення і випуск машин, які повинні були стати «народними». Але перед цим компанії довелося пройти чималий шлях від ідеї до реалізації.
До речі, дослівний переклад Volkswagen з німецького звучить як «народний автомобіль». Менше ніж через рік після заснування починається масштабне будівництво заводу цього бренду в невеликому окружному місті Німеччини під назвою Вольфсбург.
Знаходиться населений пункт на землях Нижньої Саксонії, зараз в ньому проживає трохи більше 120 тисяч чоловік. У наш час в Вольфсбурзі розташовується штаб-квартира VAG і один з найкрутіших в країні стадіонів — Фольксваген-Арена. Там проходять матчі, концерти і масштабні міські свята. А ще на арені тренується професійний футбольний клуб «Вольфсбург».
Основною рушійною силою в розвитку такого проекту, як не дивно, був безпосередньо Адольф Гітлер. Найвідоміший німецький політик і диктатор прагнув до масової автомобілізації населення. На думку Гітлера, мало не в кожній родині повинна бути машина. Тим більше, що до появи VW автотранспорт могли дозволити собі виключно багаті і вищі верстви населення. Для пересічного німця засоби пересування були небаченої розкішшю, що пов'язано саме з захмарними цінами на автотранспорт.
Перші кроки до створення проекту «народного автомобіля» зроблено ще в березні 1934 року. В цей час в Берліні проходила 24-та Міжнародна автомобільна виставка (IAA), де Адольф Гітлер під час виступу закликав до будівництва доступних для населення машин. Причому державний лідер поставив перед конструкторами неймовірні на ті часи цілі.
«Бюджетні» транспортні засоби повинні були розвивати швидкість не менше 100 км/год. Але навіть це ще не все. Нові машини зобов'язані вміщати цілу сім'ю (мінімум 4 сидіння), споживати небагато палива, а також витримувати поїздки по автобану. Ціна при цьому не повинна була перевищувати номінал найбільшої банкноти того часу — 1 000 рейхсмарок. Хтозна, який курс рейхсмарки був би в наш час, але все одно це низька ціна для транспорту з такими показниками.
Розвитком автомобільної промисловості в 1934 році займалася спеціальна Рейхська асоціація. Саме її представники звернулися до Фердинанда Порше і уклали з ним контракт на розробку прототипної версії «народного автомобіля». Порше керував власним конструкторським бюро, розташованим в Штутгарті. Тому у конструктора не повинно було виникнути проблем з поставленим завданням. Але навіть з багаторічним досвідом, попередніми напрацюваннями та доступними сучасними технологіями, прототипи з’явилися на світ лише через 2 роки — в 1936 році.
Інші німецькі автовиробники були налаштовані скептично до проекту Фольксваген. Ніхто не вірив в реальність цінника, встановленого Гітлером. При оцінці проекту компанії виставляли більш високу вартість, ніж хотів лідер країни. І причин цьому було кілька.
● У концернів не було раціональних методів проектування і випуску машин;
● Ціна матеріалів, розумової та фізичної праці була помітно вищою, ніж було потрібно;
● Автомобільна промисловість не була зацікавлена в субсидіях від держави на розробку Volkswagen.
Гітлер швидко оцінив ситуацію і почав будівництво найбільшого на той момент автомобільного виробництва в Європі. Завод повинен був ліквідувати описані вище проблеми, справлятися з величезними виробничими навантаженнями і знизити витрати на виробництво. Тоді б вдалося домогтися фантастичної ціни за машину в межах тисячі рейхсмарок.
Будівництво виробничих потужностей почалося в травні 1938 року. Тоді ж розповіли про назву першої моделі, яку випустить VW. Нею повинен був стати легковик під назвою KdF. Це абревіатура від німецького «Kraft durch Freude» (дослівно «сила через радість»). В цей же період фірму Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH перейменували в Volkswagenwerk GmbH.
Логотип і його розробка
Створенням логотипу для автомобільного концерну займалися відразу 2 людини. Над розробкою фірмового логотипу працювали дизайнери Ганс Мартін Фраєр і Франц Ксав'єр Раймшпісс. Саме вони в період 1937-1938 років створили впізнаваний значок з поєднання букв V і W.
Хоча при побіжному погляді здається, що в кільці 2 літери V утворюють букву W — це не так. Якщо придивитися, то в дійсності маленька V розміщена трохи вище W. Ось чому створюється такий незвичайний візуальний ефект.
Відкриття та початок роботи
Оскільки фінансуванням Фольксваген спочатку займалася держава, то з’явилися неминучі проблеми з грошовим потоком. Спочатку кошти в проект надходили від продажу профспілкового майна, яке за 5 років до відкриття заводу було конфісковано.
Однак трохи пізніше була обрана нова модель взаємодії з клієнтами. Майбутні власники недорогих машин повинні були вносити авансові платежі, щоб отримати довгоочікуваний транспорт. Початково ціна в 990 рейхсмарок на кожну модель зберігалася з урахуванням розстрочки по 5 рейхсмарок і ощадних марок на ощадній книжці. Однак і така формула ведення недорогого виробництва виявилася провальною. Уже через рік з кожного продажу втрачалося 1 080 рейхсмарок за кожне авто.
Однак не все так було погано з автомобільною фабрикою. Завод мав вдале розташування, яке забезпечувало швидке транспортне сполучення з усією країною. Новенькі автомобілі відправлялися через найдовший канал в Німеччині — Середньонімецький (нім. Mittellandkanal), автобан з Берліна до Ганновера (зараз це автомагістраль A2), залізничну лінію Берлін-Рур і т.д. Також від місця знаходження можна було легко дістатися до сталеливарних заводів в містах Зальцгіттер і Пайне.
Крім того, Порше міг створювати необхідні деталі на передовому устаткуванні, скоротивши кількість пресованих деталей з листового металу в роботі і зміг оптимізувати конструкцію майбутнього авто. Новаторські методи Фердинанд Порше запозичив у колег з США. Конструктору вдалося познайомитися з новими технологіями під час короткої поїздки в Америку.
Уже в 1939 році з заводських конвеєрів зійшли 2 машини, розроблені на новому заводі. Першу тестову модель авто назвали V38s, а другу — V39s. Вони трохи відрізнялися від представлених Порше в 1934 році прототипів і багато в чому відрізнялися від KdF. Автомобілі мали збільшені дверні ручки, ззаду з'явилися вікна для пасажирів, вдосконалені дверні петлі та інші незначні доопрацювання. Проте, цьому автомобілю не судилося задовольнити потреби населення і стати моделлю масового виробництва. Плани Volkswagen зруйнувала Друга світова війна.
До початку війни на нових потужностях планували щорічно випускати по 150 тисяч одиниць KdF. Але цього не сталося, бо необхідні для виготовлення недорогих машин верстати були відсутні. А всі доступні засоби уряд Німеччини використовував для підготовки до військових дій. Економіка перебувала в стані стагнації.
Необхідну для машинобудування сталь теж направляли на потреби держави. При цьому технології, розроблені Фердинандом Порше застосовували зовсім в інших авто. Наприклад, в транспорті для вермахту і «ковші». Прикро, що бюджетні KdF так і не були доставлені багатьом покупцям. Економія на «народних автомобілях» через війну виявилася безглуздою.
Зате для вермахту на основі декількох машин зібрали спеціальні гібриди. У них були кузови KdF, але зовсім інші можливості. Модель VW Typ 82 Kübelwagen була в чомусь схожою на сучасні позашляховики. Модель мала підвищену прохідність, могла долати значні відстані і витримувала постійні навантаження.
А військова модель VW Typ 128 Schwimmwagen представляла собою прототип автомобіля-амфібії. Такий диво-транспорт відмінно їздив на снігу, в воді, по піску і на інших нестабільних покриттях. І навіть незважаючи на недостатнє енергопостачання під час військових дій, дефіцит сировини та інструментів, робота на фабриці VW не припинялася ні на хвилину.
Єдиний раз, коли завод Volkswagen зупинили — 10 квітня 1945 року. Тоді американські війська наближалися до місцевості, звільнивши багатьох полонених. В першу чергу, американці визволили жінок.
Як і багато заводів під час Другої світової, виробничі потужності VAG адаптували для випуску зброї. Керівником Фольксваген з 1941 року був зять Фердинанда Порше, який примусово залучав людей до праці на заводі. У різні періоди на фабриці працювало близько 20 тис. чоловік, які обслуговували технологічні потужності. Серед мимовільних співробітників були в'язні концентраційних таборів, військовополонені і т.д.
Зараз на місці заводу у Вольфсбурзі стоїть пам'ятник, присвячений жертвам примусової праці.
Також влітку 1944 року фольксвагенівське виробництво серйозно постраждало від бомбардувань. Покрівля будівлі була пошкоджена, було зруйновано багато споруд і т.д. Однак працівникам вдалося все одно запустити конвеєри і продовжувати процес виготовлення військових авто, зброї і деталей для військової техніки.
Складний повоєнний час і період простою
Після війни концерном Volkswagen почали управляти британці. Британський військовий уряд з 1945 року почав експлуатувати німецький підрозділ в окупаційній зоні, щоб створювати автотехніку на замовлення Британії. Навіть незважаючи на серйозні руйнування, 20% будівель, більше 93% техніки та конвеєрів були придатні для роботи. На фабриці VAG повинні були створити понад 20 тис. одиниць техніки для британців. Саме в цей період запустилось масове виробництво культової компактної моделі Beetle.
Під час того періоду розвиток німецького заводу і подальше виготовлення Beetle було під загрозою. Потужностями компанії зацікавилися вцілілі під час Другої світової війни, включаючи американський Ford і британську компанію Humber. Тільки з часом, оцінивши близькість «спілок» до Вольфсбургу і через руйнівні дії,обидві сторони відмовилися від інвестицій на території фабрики.
Ускладнило неприязні стосунки розслідування про технічну конструкцію «Жука». Британські фахівці визнали транспортний засіб недосконалим, таким, що не відповідає багатьом вимогам і т.д. У представлених звітах, конструкція VW Beetle не відповідала якостям і стандартам компактних автомобілів.
Для когось це могло бути крахом, але тільки не для німецького виробництва. У 1947 році Фольксваген виставили на промисловому ярмарку. Тоді фірмі надійшли перші пропозиції про закордонну співпрацю. Спершу потрібно було створити 1 тис. машин для Нідерландів, пізніше були замовлення зі Швеції, Бельгії, Швейцарії та інших європейських країн.
Це стало можливим завдяки грошовим інвестиціями і роботою кількох ентузіастів. Британський майор Іван Херст, крім військової діяльності, добре знався на інженерії. Він об'єднав зусилля разом з Германом Мюнхеном — юристом, який спеціалізувався в сфері промисловості — і почав поступово відновлювати фабрику.
Протягом деякого часу заводом керував Мюнх, однак, Херст звернувся за допомогою до керівника компанії Opel і попросив замінити на посаді промислового юриста. Британському майору не подобалося повільне зростання виробництва, непродумана система оплати та інші недоробки в VW. Тому в 1948 році Германа Мюнха замінив Генріх Нордхофф. І це було правильним рішенням.
Всього за рік роботи Нордхоффу вдалося збільшити обсяги заводу майже до 20 000 одиниць автомобілів. А вже до 1961 року можливості заводу виросли до 1 млн моделей щорічно.
Уже в 1949 році на VW чекали нові зміни. Британський військовий уряд знову повертає фабрику під управління Нижньої Саксонії. Однак важливою умовою стає те, що на компанію будуть мати великий вплив профспілки і інші федеральні землі Німеччини. Також концерну присвоюється назва Volkswagenwerk G.m.b.H. Тоді ж світ побачив новий Volkswagen в оновленому кузові. На вибір покупців пропонувалися автомобілі у вигляді кабріолета і лімузина, всередині почали встановлювати більш комфортабельні сидіння і зробили приємний інтер'єр.
Ближче до середини 1950-х територія заводу розрослася настільки, що за своєю площею її можна було порівняти з князівством Монако.
Фольксваген в 1960-1970-х роках
Через більш ніж 15 років після Другої світової війни для VAG настав період розквіту і стрімкого зростання. Оскільки Бундестаг (однопалатний орган народного представництва ФРН) захотів приватизувати державне підприємство, замість позначки GmbH до Volkswagen додалося позначення AG (Aktiengesellschaft або акціонерне товариство). Уже в кінці серпня 1960 року концерн частково приватизували, рівно 60% акціонерного капіталу віддали приватним особам у вигляді “народних акцій». Сума акцій дорівнювала 360 млн марок. У володінні Нижньої Саксонії залишилося 20% акційного пакету.
Надалі між федеративним урядом і землею Нижня Саксонія велися запеклі бої про те, щоб випустити решту 40% акцій на ринок. У формулюванні такого рішення фігурувало те, що держава хотіла інвестувати отриманий прибуток в подальший розвиток науки. Адже продаж 60% акцій приніс 500 млн євро доходу.
До 1962 року на німецькому концерну працювало майже 70 тисяч співробітників, зайнятих в різних сферах. Причому річний оборот компанії Фольксваген до того моменту становив 6,4 млрд марок. Але разом з першим масштабним успіхом прийшли нові проблеми. Наймані робітники з Італії влаштували страйк, що став одним з перших бунтів робітників в ФРН.
У 1962 був випущений Volkswagen Karmann-Ghia Coupe. Досить впізнавана і часто використовувана у фільмах того часу модель. Через рік з конвеєра зійшла дуже схожа модель — 1500 Fastback.
Вже в 1964 році концерн придбав перспективну компанію Audi. На той час вона належала нині скасованої німецької фірми Daimler-Benz. Злиття фірм було спричинено не тільки фінансовою вигодою, а й удосконаленням технологічних процесів. Після викупу Audi забезпечили конструкторів Фольксваген переднім приводом, а ще системою водяного охолодження для мотора. Тоді ж ринок на ринок вийшли новинки — 600 Fastback і 600 Variant (Squareback). Першим результатом поєднання компанії стали моделі Volkswagen 411 з трьома і чотирма дверима.
Ще через 4 роки помер ідейний натхненник і новатор Генріх Нордхофф. Після нього посаду генерального директора VAG зайняв Курт Лотц. Новий голова правління сприяв створенню нового випробувального полігону Ера-Лессінг. Саме на ньому в подальшому перевірялися всі моделі, створені конструкторами німецької фірми.
Нове десятиліття автовиробник розпочав одразу ж з об'єднання з NSU Motorenwerke AG. Результатом співпраці стала розробка компактного автотранспорту з індексом K 70. Він отримав передній привід і ДВЗ, водяне охолодження двигуна.
Після відставки Лотца в 1971 році керівником акціонерного товариства став Рудольф Лейдинг. На той момент в VW вже було працевлаштовано понад 192 тис. працівників, а дохід становив 16 млрд марок. Іншим помітним досягненням того часу стала тотальна популяризація моделі Beetle, що розійшлася по світу в обсязі 15 млн примірників. Це був світовий рекорд!
Однак найбільш приголомшливе для Фольксвагена було попереду. Компанія зіткнулася з істотними економічними труднощами, керівництву довелося в терміново шукати вихід із ситуації. Автомобілістам вже набрид легендарний «Жук» і всі чекали від Volkswagen чогось нового. Так в 1973 році вийшов автомобіль, що став прабатьком нового покоління транспортних засобів — VW Passat з переднім приводом і з великим вибором обсягу двигунів.
Після Пасату в 1974 році вийшла інша легендарна модель авто — Volkswagen Golf. Саме цей транспортний засіб зумів завоювати довіру водіїв і продемонструвати приголомшливі показники продажів. Ще через рік вийшла одна з улюблених машин автолюбителів в країнах СНД — VW Polo. Модель стала чимось середнім між Passat і Golf.
На початку 1975 року разом з новим головою правління Тоні Шмюкером в Фольксваген беруть курс на розширення групи компаній. З цього моменту починається купівля нових фірм, перспективних конструкторських бюро, автоконцернів, брендів і т.д. Така стратегія дозволила VAG розвинути нові сегменти ринку, а також переймати у інших інноваційні розробки в галузі машинобудування та проектування автомобілів. Тут німецька AG пішла за прикладом Ford.
Середина 1970-х виявилася вдалою і в плані розширення робочої сили. Після відміни мораторію на прийом на роботу в вересні відкрилося майже 3 тисячі нових вакансій.
Інша дивовижна річ, яку потрібно знати про VW, німці першими з іноземних виробництв відкрили в США власний завод. Сталося це в квітні 1978 року. Розташувалися технологічні потужності при цьому в Пенсільванії, в місті Вестморленд. Саме тут створили «американську» версію Volkswagen Golf — VW Rabbit.
Життя Volkswagen в період 1980-2000 років
З 1980 року на базі Фольксваген Гольф 2 вийшов новий автомобіль — Jetta. Компактний седан включав елегантний дизайн кузова, зручний салон і відрізнявся вкрай простою механікою. У той же період починається вихід автоконцерну на світовий ринок, посилюється конкуренція з іншими брендами.
Тодішній голова VAG Карл Хан проявив неймовірну далекоглядність і в 1984 році підписав угоду з Шанхайською автомобільною корпорацією тракторів. Це дозволило своєчасно зайняти новий для багатьох ринок, отримуючи прибуток з нового ринку. Уже в 1985 почала працювати перша китайська складальна лінія. І через десятки років — в 2010 — Китай став одним з найбільших ринків збуту машин німецького бренду.
В середині 80-х з'явилося друге покоління Golf. Саме VW Golf II став рушійною силою до розробки інноваційних роботизованих виробничих потужностей. Для виробництва почали використовувати просунуте обладнання, комп'ютери і т.д. Оновлений зал на заводі навіть отримав назву «Зал 54» (відсилання до віддаленої військової бази «Зона 51»).
Приблизно тоді ж підписано велику торгову угоду з НДР. Компанії Фольксваген запропонували постачати обладнання для створення нових двигунів на території сусідньої НДР. До цього там використовувалися застарілі типи двигунів, які більше не задовольняли запити покупців і компаній при створенні легковиків.
Тяжкий час настав для VW після масштабної афери, коли акціонерне товариство втратило 480 млн марок. Істотні фінансові втрати і стагнація виробництва.
До березня 1988 року Фольксваген розпродали залишок 16% акцій. Влітку того ж року було прийнято рішення закрити автомобілебудівну фабрику в США.
Через 14 років після злиття брендів VW і Audi керівництво приймає рішення про поділ брендів. Замість V.A.G. на ринку почали функціонувати абсолютно різні торгові марки. В такий спосіб бренди планували зробити більш впізнаваними, а також створити незалежний імідж.
У січні 1993 року головою правління Volkswagen став онук Фердинанда Порше — Фердинанд Пієх. Новий директор залучив до роботи кількох своїх колег, які налаштували роботу заводу і допомогли скоротити затримки в створенні нових машин. Оптимізоване виробництво і закупівлі збільшили продуктивність, ефективність праці і прибуток.
Трохи пізніше деякі нові співробітники були звинувачені в промисловому шпигунстві. Обвинувачем виступала компанія GM. Розслідування тривали протягом 3 років, після чого довірена особа Піеха, Ігнасіо Лопес, подав у відставку.
Протягом декількох років Фольксваген намагалися закріпитися на нішевий ринку фургонів, створювали нові моделі авто і намагалися знайти нові цікаві рішення. Однак істотних успіхів на цьому терені представникам компанії не вдалося добитися. Тільки в 1998 році була представлена культова модель компактного транспорту — VW New Beetle. І то, спрямована вона була спочатку на ринок Сполучених Штатів Америки.
Ретроспективний дизайн, яскравий кузов і невелика витрата палива забезпечили новинці успіх серед американських водіїв. Особливо розробку оцінили жінки-автомобілісти. Також транспорт кілька разів з'являвся в популярних американських фільмах і серіалах того часу.
Ще в кінці 90-х VW почали роботу над автомобілем, орієнтованими на збереження екології і навколишнього середовища. Модель з позначенням Lupo 3L TDI підкорила «зелених», проте, не мала комерційного успіху.
Зате в нове тисячоліття концерн вступив разом з відкриттям сервісного і експертного центру, який розташувався в Вольфсбурзі. Акціонерне товариство вирішило об'єднати сервіс разом з парком відпочинку, музеєм і консультаційним центром. В останньому клієнти могли отримувати будь-яку інформацію про транспорт, щоб краще порівняти можливості окремих машин і т.д.
Далі були затяжні фінансові проблеми, що звалилися на VAG в 2004 році. За підсумками фінансового року, компанія втратила більше 50% прибутку. Тоді прийняли рішення про реструктуризацію, скоротили витрати, кількість співробітників та звузили виробничі потужності. Розчаруванням для акціонерного товариства стали показники продажів Phaeton.
З новинок в модельному ряді німецького бренду з'явився мінівен Caddy, хетчбек Polo Fun. Потім в асортименті з'явився автомобіль Fox, і оновлена версія седана Polo.
В середині 2000-х ситуація почала налагоджуватися. Один з головних супротивників ТМ — Porsche — придбав пакет з 20% акцій групи компаній. Вартість однієї акції була нижчою за ринкову, проте, Порше заключили цю угоду навмисно. Такий крок повинен був запобігти вороже поглинання Volkswagen.
При цьому новий грошовий потік дозволив запустити нове покоління Passat, запропонувати ринку інших релізів та продовжити будівництво промислових фабрик на інших континентах. На щастя, випуск оновленого Пасату став успішним. Фінансові показники німецької фірми стабілізувалися.
В 2006 компанія Porsche AG збільшила контрольний пакет акцій VW ще на 7,4%. Ще через кілька місяців — на 3,5%. Навіть в Нижній Саксонії було менше акцій.
Наступним етапом розвитку акціонерного товариства стало приєднання до BMW, Daimler і Bosch. Разом вони працювали над науково-дослідним проектом, присвяченим збереженню навколишнього середовища. Через це скандал у вересні 2015 року, пов'язаний з маніпуляціями на випробуванні відпрацьованих газів, виглядає ще більш жахливим.
Протягом багатьох років німці намагалися переконати світ у тому, що дбають про екологію. Транспортні засоби Фольксваген вважалися мало не еталонними в світі і швидко розкуповувалися прихильниками зелених технологій. Однак інформація про те, що VAG маніпулювали результатами деяких тестів вихлопних газів на дизельних ДВЗ в США, зіпсувала репутацію бренду.
Лише протягом одного дня компанія втратила до 23% загальної вартості. Продажі дизеля в Америці теж припинилися, що теж завдало істотної шкоди на фінансові показники корпорації. Ще трохи пізніше з'ясувалося, що подібні махінації проводилися не тільки в Штатах.
Голові VW Мартіну Вінтекорну навіть довелося в негайно подати у відставку. З 2016 був запропонований новий план розвитку, що включає скорочення 23 тисяч робочих місць. Однак разом з тим на заводі необхідно було створити 9 000 нових посад. Тільки реструктуризація дозволила нівелювати наслідки екологічного скандалу.
Незважаючи на всі старання компанії Volkswagen, в 2018 після тривалого розслідування VAG оштрафували у розмірі 1 млрд євро. Загалом за 3 роки корпорація втратила внаслідок скандалу 28 млрд євро. Напевно, це одна з причин, чому вже до 2040 року торгова марка планує взагалі відмовитися від паливних моторів і перейти тільки на «зелену» енергію.
У 2010-х компанія не мала приголомшливих презентацій, якщо не брати до уваги кросовер моделі Tiguan, який почали випускати з 2007 року.
Наступної гучною подією стала купівля акцій Volkswagen японським автоконцерном Suzuki. В кінці 2009-го концерн з Японії отримав 1,5% акцій німецької ТМ, а німці придбали частку з 19,9% акцій у Сузукі.
Компанія в 2010-х і сьогодні
Крім екологічного скандалу у Фольксваген були і інші цікаві новини. З початку нової декади керівництво корпорації починає скуповувати більш дрібні підприємства і фірми. Так в активах з'являються акції Lamborghini Holding, MAN, Ducati та інші.
У 2012 трохи змінюється фірмовий логотип акціонерного товариства.
Ще через рік повідомили приємну новину — автоконцерн при обороті майже 99 млрд євро приносить 4,8 млрд чистого прибутку. За результатами фінансового року, фірма вийшла в плюс.
Спад пішов в 2015 році, коли Porsche викупили у Suzuki акційний пакет німецького бренду. Після цього частка Порше стала 52,2%, це контрольний пакет акцій. Однак це не змогло настільки сильно підкосити торгову марку, як могло здатися на перший погляд.
У розпал розслідувань і судових витрат, в 2017 році, чистий прибуток VAG склав 11,4 млрд євро. Це дозволило викупити перспективне підприємство JAC, що займається створенням електрокарів. І два роки пізніше на одній з презентацій у Франкфурті був представлений перший електромобіль бренду під назвою ID.3. Під час презентації машину назвали першою у серії моделлю повністю на «зеленому» паливі.
Залиш заявку на підбір супер вигідного авто!