Війна випробовує нас на міцність. Щодня ми бачимо, як вона руйнує наші будинки та долі.
Народні депутати Верховної Ради оперативно зареєстрували, обговорили та проголосували закон, яким внесено значні зміни до Податкового та Митного кодексів. Зокрема, відповідно до нових норм, з 1 квітня повністю звільняються від оподаткування транспортні засоби, що ввозяться з-за кордону.
Ми готові купити для вас і забезпечити доставку старих машин з абсолютно будь-яких авто-аукціонів США або Канади.
Перевага нашої компанії в тому, що ми не кидаємо наших клієнтів напризволяще, а супроводжуємо їх з початку до кінця, на всіх етапах покупки авто з США.
Лідер Великої трійки: історія автоконцерну Ford
-
Дата публікації:21 серпня 2020
-
Поділитися:
Компанія Форд залишається головним гравцем на ринку автомобільної промисловості Америки. Незважаючи на всі кризи, прорахунки купівельного попиту, заборгованість і інші проблеми, бренду вдається продавати рекордну кількість авто щорічно. Насамперед концерну вдається показувати стабільність за рахунок дуже чіткої і структурованої внутрішньої політики. Це виражається в процесі проектування, підготовки і виробництва нових лінійок авто. Крім того, автомобільний гігант не розгалужується, а діє виключно точковими методами.
Компанія з моменту свого заснування навмисно відмовилася від покупки великої кількості автовиробників, як це робили конкуренти. В результаті у Форд сьогодні є тільки один великий дочірній підрозділ — це автогігант Лінкольн. Хоча до нафтової та фінансової кризи компанія володіла великою кількістю виробників авто по всьому світу.
Актуальний стан Форд:
● Ford. Підрозділ виробляє седани, хетчбеки, кросовери і пікапи. Також компанія займається поставками автобусів і спеціалізованої будівельної техніки.
● Lincoln. Компанія займається створенням люксових великих і потужних седанів, а також дорогих повнопривідних машин.
● Troller. Підрозділ в Бразилії займається виробництвом і продажем маленьких машин 4х4 на території Південної Америки. Раніше бренд випускав пікапи Troller Pantanal, а зараз займається тільки однією моделлю Troller T4.
Під час глобальної економічної кризи концерн продав частину своїх компаній. Так керівництво для збереження позитивного платіжного балансу позбулося підрозділів Jaguar і Land Rover у Великобританії (продані індусам з Tata Motors). Також компанія перестала володіти такими брендами як Aston Martin, Mazda і Volvo.
Концерн продовжує контролюватися потоками Генрі Форда, що дає більше стабільності і гнучкості керівництву. Сімейство Форда продовжують контролювати близько 40% всіх акцій. При цьому компанія котирується на фондовій біржі і завжди платить хороші дивіденди своїм власникам. Американці більш лояльно ставляться до цього виробника, ніж до Крайслер або Дженерал Моторс. Тому Форду вдається лідирувати в Великій трійці і бути далеко від меж банкрутства.
Керівники компанії починаючи з 20-х років застосовують кілька інноваційних методів виробництва. Одним з них прийнято вважати конвеєрне виробництво, значно збільшує загальні обсяги продукції. Рухомі складальні лінії після впровадження в Форд стали дуже популярними в світі.
Сьогодні компанія представлена на всіх розвинених ринках. Купити продукцію Форд можна на Близькому Сході, в Азії, Австралії та Європі. Автоконцерн залишається в п'ятірці найбільших виробників транспортних засобів в світі, поступаючись тільки німцям, японцям і компаніям з Південної Кореї. Концерн об'єднав більше 200 тисяч співробітників і представлений в 90 країнах. Це дає можливість компанії випускати більше 2 млн одиниць продукції. У 2019 компанія стала лідером на ринку США і продала 2,3 млн автомобілів. Майже 900 тисяч з цього числа складають пікапи F-Series.
Виробничі потужності Ford
Компанія має виробництва у великих країнах і охоплює відразу кілька регіонів. Найбільше підрозділів розміщено в США, Канаді, Мексиці, Китаї. Крім того, кілька великих компаній розміщені в Австралії і Південній Африці. Головним ринком збуту для компанії Форд залишається Америка і Китай. Непогані зростаючі показники є у Європи та Росії. У Німеччині та Румунії знаходяться складальні цехи комерційного транспорту.
Крім того, компанія включає безліч дослідницьких центрів. Всі вони займаються покращенням основних деталей і агрегатів, а також доопрацюванням паливних систем, розробкою нових систем очищення. Особлива увага приділяється програмному забезпеченню і асистентам водія. Сьогодні навіть найдешевші авто від Форд намагаються оснащувати системами утримання смуги і моніторингу сліпих зон. У США розміщено два великих дослідних центри, а такоє фірма має по одній компанії в Німеччині та Китаї. У Мексиці, Великобританії, Франції та інших країнах розміщені підрозділи, які займаються підготовкою двигунів, елементів трансмісії, іншими запчастинами. Логістика побудована так, що автоконцерн повністю задовольняє потреби покупців на своїх ринках. Чекати поставок автомобілів або деталей клієнтам не доводиться.
Історія Ford: заснування і перші роки існування компанії
Автоконцерн назавжди зв'язаний зі своїм засновником Генрі Фордом. Це стосується не тільки імені, а й тої основи, яку заклав молодий підприємець. Компанія зареєстрована в 1903 році. До цього засновник розробляв свій перший автомобіль більше 10 років. Щоб підтримувати дороге виробництво Форду потрібна була фінансова допомога, тому в компанію відразу ж залучили 12 інвесторів. Керівництво продало тисячу акцій акціонерного виробника автомобілів. Частину викупили імениті багатії того часу, наприклад, відомі банкіри, юристи, промисловці.
Для отримання першого прибутку не потрібно було довго чекати. Уже в кінці року компанія змогла заробити 37 тисяч доларів. Відсоток дивідендів перевищив 100% всього за пару років, що дуже порадувало тодішніх власників акцій. Компанія настільки стрімко розвивалася, що ще кілька років поспіль виплачувала по 100% дивідендів. Уже в 1905 році прибуток компанії склав 300 тисяч доларів.
Ford Model A
У цей період автоконцерн випустив одразу кілька автомобілів. Першим і найвідомішим з них був Ford Model A. Звичайно ж, назвати таку самохідну коляску транспортним засобом не можна. Автомобіль вагою трохи більше 500 кг розвивав невелику швидкість, не мав належного захисту і не був зручним. Незважаючи на це, новинку швидко розкуповували. Всього за пару років було продано більше 1750 транспортних засобів ціною від 800 до 900 доларів за штуку.
Саме успіх цього автомобіля дозволив компанії швидко отримати надприбуток. Машина розганялась до 70 км/год і користувалася попитом серед багатих людей. Найчастіше її купували лікарі, співаки, адвокати і артисти.
Ford Model A незабаром допрацювали, але вона швидко пішла з ринку. Компанія представила ще кілька цікавих автомобілів, які помітно випереджали своїх конкурентів.
Ford Model T
Цей транспортний засіб було представлено в 1908 році. За перший рік було вироблено і зібрано більше 10 тисяч авто. Компанія в той період не могла дозволити собі власне велике виробництво, тому займалася переважно збіркою на конвеєрі. Деталі й агрегати були створені іншими виробниками.
Щоб перейти на повне самозабезпечення, необхідно було близько 5 років. У 1913 році компанія допрацювала конвеєрне складання і видавала вже 200 тисяч одиниць продукції. Час повної збірки завдяки постійному руху стрічки з деталями скоротився в 6 разів. Щорічно компанія звітувала про зростання загального обсягу виробництва. В середньому за 5 років обсяг зріс на 500% і до початку 1920 року склав вже 1 млн автомобілів.
Ford Model T був автомобілем для середнього класу за досить привабливою ціною. Саме з цієї машини американці почали масово купувати засоби пересування для власних потреб. Автомобіль мав коробку перемикання передач з планетарним механізмом і трилітровий мотор. Вартість транспорта не перевищувала 850 доларів. При цьому в середньому автомобіль в Америці коштував понад 1 100 доларів, а річний дохід рідко перевищував 500 доларів. Ford Model T був доступний більшості моделей на ринку, тому американці його відразу ж полюбили.
Як Генрі Форд підвищував продуктивність праці:
● Розумне спрощення конструкції транспортного засобу;
● Використання більш легких матеріалів;
● Постійне навчання нових співробітників на складальному виробництві;
● Подвоєння заробітної плати;
● Скорочення загального робочого часу в день;
● Більш жорсткий відбір кандидатів на виробництво;
● Робота з людьми з обмеженими можливостями, від яких відмовилися інші фірми.
Такі кардинальні кроки привели до того, що вартість Ford Model T знизилася до 350 доларів. Один робітник міг дозволити собі купити автомобіль вже через 4-6 місяців роботи на виробництві. З цієї причини різко зросла продуктивність праці в компанії, а витрати постійно знижувалися. Рівень пошкоджень також був мінімальним, що дозволило наповнити американський ринок дешевими і практичними автомобілями.
Правила гри в Америці для автовиробників різко змінилися. Без складального конвеєра створювати і продавати машини було невигідно. До початку 30-х років з ринку пішло 90% всіх дрібних виробників. А компанія Форд почала будувати заводи і цехи не тільки в США, але і по всьому світу. Компанія однією з перших в світі почала пропонувати кілька варіантів кольору кузова, що також виділило її серед конкурентів. При цьому Генрі Форд активно розвивав особистий бренд. У період зростання популярності авто його фігура стала помітною. Він весь час спілкувався з журналістами, проводив благодійні зустрічі, дружив з представниками великого бізнесу. Такий підхід ще більше підвищував попит на авто і забезпечував надприбуток.
Історія Ford: період після Першої світової війни
Після стрімкого зростання почався етап стагнації. Конкуренти Форда в Америці почали пропонувати більш модні машини, оснащені новою технікою. Частка ринку автовиробника стала поступово знижуватися. До того ж почалися проблеми з власниками акцій і великими кредиторами. Форд збирався скасувати високі виплати та інвестувати гроші в нові потужності, але всі інші були проти цього рішення. Після тривалих судових розглядів Генрі викупив частину акцій своєї компанії і почав керувати компанією практично без тиску з боку.
У цей період наздоганяли компанію концерни General Motors і Chrysler. Дженерал Моторс почала випускати дешеві авто з мінімальним оснащенням і люксові варіанти для багатих клієнтів. Розширився модельний ряд, через це виросли продажі. Була впроваджена внутрішня «драбина успіху», по якій спеціально вели покупця. Його майже змушували змінювати авто кожні 3-5 років, пропонуючи більш розкішні моделі.
Форд був категорично проти того, щоб будь-якими способами змушувати людей купувати транспортний засіб. Однією з найбільш кабальних угод став споживчий кредит на авто. Його активно використовували General Motors і Chrysler, але не концерн Ford. Безумовно від цього страждали показники продажів Форда. Щоб не втратити зароблене, власнику автобренда довелося піти на поступки, і подібна кредитна система незабаром запрацювала і в його компанії
Щоб хоч якось бути представленою в класі люксових автомобілів, компанія заснувала свій перший підрозділ. Lincoln протягом усієї своєї історії активно змагається з Cadillac від Дженерал Моторс.
Lincoln L
Lincoln L став першим розкішним повнорозмірним седаном в модельному ряді Форд. Також були представлені варіанти кузова: купе і фаетон. Машини купували не тільки багаті американці, але й держава. Кілька десятків тисяч авто були продані поліцейським дільницям по всій країні. Автомобілі обирали завдяки хорошим динамічним характеристикам і відмінному управлінні.
Незабаром всі автомобілі були оснащені механічними гальмами відразу на 4 колеса. Поступово модельний ряд поповнили варіантами з оновленими вітровим склом, склоочисниками і комфортними сидіннями.
Історія Ford: Велика депресія і довоєнний період
Вся промисловість США постраждала в затяжне десятиліття Великої депресії. Як і багато інших компаній, Форд пішов шляхом скорочення робочих місць і зменшення виробництва автомобілів. Деякі вчинки і слова були настільки необачні, що призвели до страйків. Керівник автоконцерну став стрімко втрачати свою популярність, що також позначилося на загальних цифрах продажів. До того ж, в риториці власника проявлялися нотки антисемітизму.
Хоча Генрі Форд до останнього зберігав нейтралітет, він все одно не зміг опиратися впливу нацистів. Адже, як і в випадку з Дженерал Моторс, у компанії було декілька підрозділів в Німеччині. Частину заводів було успішно націоналізовано, тому було прийнято рішення співпрацювати. Американці надали фахівцям з Німеччини доступ до рідкісних ресурсів і допомагали технологіями.
При цьому Форд ще на початку 30-х років зумів зв'язатися з Радянським Союзом. Разом з тодішніми лідерами був заснований Горьківський автомобільний завод. Керівництво зовсім молодої країни витратило близько 12 млн доларів на угоду, яка стала основою для всієї автомобільної промисловості Радянського Союзу. З Америки залучили кращих інженерів. Кваліфіковані кадри допомагали будувати і розвивати виробництво, частина з них навіть не захотіла повертатися назад. У стислі терміни були підготовлені автомобілі ГАЗ-А в кузові седан і ГАЗ-АА для транспортування невеликих вантажів. Далі Радянський Союз співпрацю з Фордом припинив і займався виробництвом самостійно. В період активних бойових дій ГАЗ випускав військову продукцію, а в мирний час зосередився на випуску міських комфортабельних авто.
У період до Другої світової війни особливих оновлень модельного ряду авто не було. Підрозділи скоротили витрати і намагалися зайвий раз не пропонувати клієнтам занадто дорогі авто. Хоча все ж проводилися розробки розкішних седанів.
Lincoln-Zephyr
На момент створення в 1936 році автомобіль не мав собі рівних. По-перше, автомобіль відрізнявся унікальним дизайном і аеродинамічним кузовом з обтічними панелями. По-друге, авто мало досить високу посадку і хорошу оглядовість завдяки великому лобовому склу. По-третє, автомобіль мав найнижчий коефіцієнт опору зустрічному потоку, тому витрачав менше палива і легше керувався, ніж інші авто в класі. Всього за 12 місяців продали 15 тисяч авто, що дуже непоганий результат.
Історія Ford: Друга світова війна і період відновлення
Через участь у війні промисловість США знову запустили. Завдяки роботі з урядом країни і вигідним контрактам Форд зміг в цей період досить непогано заробити. Компанія займалася поставками обладнання та верстатів для військових потреб, проектувала двигуни для авіатранспорту, навчала персонал. Крім того, дохід приносило виробництво танків і повнопривідних джипів для бездоріжжя.
Після смерті Генрі Форда на посаді керівника його змінив не прямий спадкоємець (він на той час теж уже помер), а внук. Генрі Форд II зайняв пост керівника і відразу ж почав змінювати компанію. У періоди невизначеності концерн втрачав по кілька мільйонів доларів щорічно, залишаючись на межі. Спадкоємець великого бізнесмена ще не раз буде рятувати компанію і виводити її на надприбуток.
У 1956 році компанія перестала бути закритою і стала повністю публічною. Сімейство Форд зберегло 40% пакетів акцій і все ще керувало концерном. Проте в керівництві стали з'являтися нові люди, що сприяли загальному зростанню продажів.
Кращі менеджери Америки
Після Другої світової війни Генрі Форд II вирішив, що настав час змін. Обіймаючи посаду керівника, він сприяв запуску програми «Whiz Kids» або «Обдаровані діти». На думку Форда, команда з десяти ветеранів війни та управлінців повинні ідеально вписатися в менеджмент компанії в період відновлення. Фахівці під час бойових завдань брали участь в опрацюванні логістики, виробництві військових машин, постачанні. Тому вони прекрасно розбиралися в усіх процесах, залишалося тільки використовувати їх знання в мирних цілях бізнесу.
Менеджери і дизайнери змогли швидко підготувати новий автомобіль Ford 1949, який відразу став бестселером. Він дозволив автогігантові знову наростити обороти і повернути раніше втрачені позиції на американському ринку. За непідтвердженими джерелами, в день анонса машини було прийнято понад 100 тисяч заявок по всій країні. Це говорить про те, що менеджери ідеально пропрацювали маркетинг і рекламу, тому автомобіль був у всіх перед очима.
Більшість менеджерів пропрацювали на Форд від 10 до 20 років після призначення на керівні пости. Деякі з команди займалися регіональними представництвами компанії в Європі і виробництвом агрегатів для авто. Частина пішла до конкурентів або була запрошена на державні посади.
Наприклад, одним з найвідоміших представників програми «Обдаровані діти» став Роберт Макнамара. Пропрацював він всього 5 тижнів, але встиг підготувати все необхідне для успішного запуску Ford 1949. Після цього прийняв пропозицію від Кеннеді і очолив Міністерство оборони США. Ще один яскравий представник групи — Лі Якокка, якого називали одним з кращих менеджерів країни. Спеціаліст встиг докласти зусиль до таких культових машин як Ford Mustang і Ford Fiesta. До речі, цей модельний ряд виробляється до сих пір.
Історія Ford: 60-ті роки
Наступне десятиліття після поновлення менеджерського складу було насичений подіями. Автобренд успішно представив кілька американських і європейських автомобілів, почав брати активну участь в гоночних змаганнях і анонсував лінійку повнопривідних машин.
При цьому люксова лінійка Continental Mark успішно конкурувала з Cadillac Eldorado. Подальша генерація лише збільшила відрив. Це гарантувало Форду появу нових покупців і грошей.
Крім того, Ford Mustang став лідерів в класі «поні-карів» і справжньою міською легендою. Машина була настільки ж потужною як і інші маслкари, мала менші габарити, але кращу керованість. Її конструкція також була дуже простою, тому ремонт не займав дуже багато часу. Крім того, саме виробництво не вимагало спеціальних фінансових вкладень, тому продажі авто давали в той період надприбуток.
Ford Cortina
Форд Кортіна відразу ж після запуску в масове виробництво сподобався європейцям завдяки практичності, низькому споживанню палива і стилю. Авто виявилося дешевше в експлуатації ніж велика частина конкурентів. А проста конструкція і мінімальна кількість вузлів дозволяли ремонтувати його навіть без відвідування станції техобслуговування. Ford Cortina випускався аж до 1982 року і пережив кілька грандіозних оновлень.
Додатково для Європи була анонсовано лінійку Ford Escort, яка також користувалася великим попитом. Практичні водії з-за океану обирали Форд за простоту, надійність, високу швидкість і комфорт. Загалом американський бренд в європейських країнах був на одному рівні з німецькими брендами.
Ford Bronco
Бронко був настільки затребуваний в Америці, що цю лінійку продавали в США до середини 90-х років. Технічні напрацювання цього авто в подальшому використовували для всіх кросоверів і позашляховиків Форд. При цьому компанія оголосила про повернення до Бронко через 15 років і в 2020 році анонсувала відроджену лінійку.
Перший Бронко — це транспортний засіб з мінімалістичним салоном і простим дизайном зовні, що побудований на власній платформі. Автомобіль мав виключно 2 дверей і позиціонувався як компактний позашляховик для міських поїздок.
Історія Ford: 70-ті роки
У цей період центральною фігурою в автобізнесі став Лі Якокка. Менеджер був настільки популярним, що затьмарив навіть фігуру самого Генрі Форда II. Їх конфліктні відносини стали об'єктом для численних журналістських розслідувань, а сам Лі навіть написав книгу про роботу на автоконцерні Форд.
Однією з головних проблем було те, що попит на великі і потужні автомобілі різко змінився. У 70-ті роки почали з'являтися сильні європейські та японські гравці. Вони пропонували малолітражні авто з невеликою витратою палива і крутим дизайном. Американські автогіганти почали програвати новачкам. Крім того, змінилося саме виробництво транспортних засобів. Тепер потрібно було замовляти розробку двигунів, елементи підвіски або трансмісій безпосередньо у японців або конкурентів. Тодішнє керівництво Форд не могло собі уявити такої інтеграції. Хоча Дженерал Моторс і Крайслер з Великої детройтської трійки вже активно працювали з іноземцями, Форд в цьому плані сильно відставав від інших автоконцернів.
В результаті конфлікти між Генрі і Лі вилилися в звільнення з посади останнього. Менеджер перейшов працювати в Крайслер, де впровадив кілька цікавих рішень, від яких раніше відмовлявся. Так компанія запустила лінійку компактних міських седанів на єдиній платформі і навіть розробила кілька моделей мінівенів.
Форд залишився без ключового менеджменту. Проте концерн купив 25% акцій Мазда і почав встановлювати в свої авто деталі японського виробництва.
Ford Fiesta
Фієста пережила вже сім поколінь і все ще залишається популярною серед жителів великих міст. Авто виробляють по всій Європі, а також в Мексиці, Бразилії, Китаї, Південній Африці. Всього з моменту випуску було продано більше 16 млн одиниць продукції.
Перше покоління з'явилося в 1972 році якраз під зростаючий попит на малолітражні авто. У європейських країнах також починався дефіцит бензину, тому багато хто вирішив купувати маленькі та економічні автомобілі. За якістю Фієста випереджала моделі від Фіат і Рено, була краще оснащена всередині і забезпечувала більше комфорту.
Автомобіль отримав механічну трансмісію, кондиціонер, багату обробку салону. Для Європи був встановлений літровий мотор, а для США використовували двигун об'ємом 1,5 літра. В першому поколінні також з'явилися варіанти для бездоріжжя у вигляді концепту, а також спортивна модель, що була вдвічі дорожче стандартної.
Історія Ford: низка великих покупок
У 80-х роках автовиробник представив кілька успішних транспортних засобів. В основному це були стандартні міські седани і хетчбеки, рідше — універсали з позашляховиками.
Люксовий підрозділ Лінкольн впевнено тримався на ринку, незважаючи на невеликий модельний ряд. Автомобіль Town Car допоміг автобренду випередити конкурентів і забезпечував хороші продажі при мінімальних зусиллях. Концерн постійно оновлював модельний ряд і впроваджував різні технічні нововведення. Наприклад, щоб відповідати жорстким вимогам безпеки в США, в усі розкішні седани почали встановлювати подвійні подушки безпеки і антиблокувальну гальмівну систему.
Ford проінвестував розвиток таких люксових автобрендів, як Aston Martin і Jaguar. Компанія вкладала кошти в будівництво нових заводів по всій Європі і підвищення продуктивності праці. Завдяки інвестиціям дочірні підрозділи могли випускати по 700-1000 люксових автомобілів щорічно.
Історія Ford: три круті серії родом з 90-х
Всю свою історію Форд одним з перших розрізняв зміни настрою покупців. Саме тому автоконцерн рідко коли перебував на межі банкрутства і завжди пропонував клієнтам саме те, що вони шукають. Для автокомпанії після придбання дочірніх люксових компаній відкрилися унікальні можливості. Подальша декада довела, що Ford здатний зробити неможливе можливим через 90 років після свого заснування.
Ford Explorer
Цей автомобіль два роки поспіль був визнаний кращим позашляховиком Америки. Став нащадком Форд Бронко, але отримав оновлений дизайн і салон з якісних матеріалів. Конкурував з популярними моделями Chevrolet і Jeep. Була підготовлена дводверна версія для молодих покупців і чотирьохдверна для сімей з кількома дітьми. Автомобіль мав хорошу прохідність, тримав курс на високій швидкості, легко керувався на поворотах. Використовувалася сучасна надійна роздавальна коробка, тому будь-які пересування по бездоріжжю ніяких проблем не викликали.
Lincoln Navigator
Lincoln Navigator — перший люксовий позашляховик на території США. Компанія позиціонувала його як автомобіль на кожен день, тому крім багатої обробки, на перше місце ставили практичність. Автомобіль став популярним, тому що його обслуговування за ціною було таке ж як обслуговування місткого седана. При цьому позашляховик був більшим і ширшими. Рамний позашляховик підходив навіть для таких банальних цілей, як транспортування або буксирування вантажів. Тяговитість не падала навіть при максимальному завантаженні. Успіх авто позначився на продажах конкурента Навігатора — Каділак Ескалейд продали меншим тиражем.
Jaguar S-Type
Jaguar S-Type — реінкарнація класичного люксового автомобіля, який колись був популярний серед європейців. Машина від свого пращура успадкувала дизайн передньої і задньої частини, круглі фари, презентабельний салон і відмінний набір потужних моторів. Стандартний V8 мав 4-літровий об'єм, який видає величезний крутний момент. Максимальна швидкість складала 233 км/год, а розгін до сотні займав менше 10 секунд.
Історія Ford: низка невдач
Після випуску серії вдалих автомобілів на Форд (як і інших автовиробників) чекала чорна смуга. Індустрія постраждала від світової фінансової кризи і втратила частину лояльних клієнтів. Проблеми з соціальним забезпеченням своїх службовців, високими зарплатами топ-менеджменту і штатом синіх комірців лише ускладнили ситуацію. До того ж, негативно на фінанси вплинули високі ціни на паливо і тренд екологічності. Покупці почали зневажливо ставитися до великих і ненажерливих авто. Особливо гостро така тенденція почалася у великих містах. Прибуток Форд і інших автоконцернів почав знижуватися.
Автовиробник купив Volvo і Land Rover всього 5 років тому, тому отримав величезну дірку в бюджеті при перших проявах кризи. Ніхто не міг подумати, що індустрія стане настільки вразливою, що одному з великих гравців доведеться просити допомоги в уряді США.
Цінні папери Ford і GM вже в 2005 році були визнані сміттєвими, тобто інвесторів попередили про низький статус виробників. Компанії довелося швидко розробляти програму відновлення, щоб не втратити все. У період відновлення було прийнято рішення профінансувати розвиток підрозділів Ford Motor Credit. Споживче автокредитування під вигідний відсоток повинно було допомогти пережити складний етап.
Крім того, запропонована програма відновлення мала на увазі фактичну зміну розмірів компанії. До періоду загострення бренд був занадто розпіарений, тому були потрібні кардинальні заходи для зменшення штату співробітників. Керівництво вирішило прибрати з лінійки автомобілів збиткові і малопопулярні моделі, об'єднати кілька виробничих ліній в одне підприємство, закрити 14 заводів по всьому світу і скоротити 30 тисяч осіб.
Від куплених раніше виробників авто відмовилися. Ford продає Aston Martin в 2007 році, а потім всього через 12 місяців передає індусам з Tata Motors контроль над Jaguar і Land Rover. Також пішло з молотка підприємство Volvo, тому американська материнська компанія залишилася з мінімальною кількістю активів.
Починаючи з 2012 року статус цінних паперів автовиробника підвищився. Інвестори знову повірили в компанію і почали вкрай обережно вкладати в неї гроші. Протягом наступних років компанія займалася реорганізацією бізнесу, облаштуванням фабрик і заводів в Детройті, розробкою нових кредитних програм. Також частина коштів була вкладена в стартап з виробництва безпілотних автомобілів.
При цьому практика скорочення персоналу збереглася. Компанія знову вирішила скоротити штат (приблизно на 10%) в Азії і Північній Америці. У 2018 році стало відомо, що автоконцерн в найближчі кілька років припинить випуск машин для північноамериканського регіону. У планах залишили лише лінійку Мустанг, яка стабільно показує високі продажі. Низька прибутковість і падіння попиту, а потім втрата частки ринку змусили компанію припинити виробництво майже всіх популярних автомобілів. Компанія планує поставляти транспортні засоби, вироблені і зібрані в інших країнах. Для цього посилюється бізнес підрозділів в Азії і Європі.
Залиш заявку на підбір супер вигідного авто!