Війна випробовує нас на міцність. Щодня ми бачимо, як вона руйнує наші будинки та долі.
Народні депутати Верховної Ради оперативно зареєстрували, обговорили та проголосували закон, яким внесено значні зміни до Податкового та Митного кодексів. Зокрема, відповідно до нових норм, з 1 квітня повністю звільняються від оподаткування транспортні засоби, що ввозяться з-за кордону.
Ми готові купити для вас і забезпечити доставку старих машин з абсолютно будь-яких авто-аукціонів США або Канади.
Перевага нашої компанії в тому, що ми не кидаємо наших клієнтів напризволяще, а супроводжуємо їх з початку до кінця, на всіх етапах покупки авто з США.
Тест-драйв Tesla Model Y: досконалість в деталях чи переоцінений електрокар?
-
Дата публікації:1 липня 2020
-
Поділитися:
Український ринок автомобілів сильно відстає від американського і європейського. Багато машин потрапляють в країну з помітним запізненням, неповним функціоналом або ж авто перевозяться «сірими» методами через перекупників. Через це вітчизняним водіям доводиться дізнаватися про новинки виключно із зарубіжних оглядів або витрачати купу грошей, щоб доїхати до США і Європи для особистого знайомства з транспортом.
Подібне задоволення доступне лише одиницям, що дуже засмучує команду Columb Trade. І ми вирішили хоча б трохи виправити ситуацію. Наша компанія познайомить автолюбителів з Tesla Model Y не через 2-3 роки, а прямо зараз!
Будемо відверті, нам щиро подобається бренд Tesla, і ми з задоволенням приганяли електромобілі, розроблені Ілона Маском в Україну. Засмучує лише один факт — зазвичай наші клієнти купують старіші версії Tesla. Чому? Такі варіанти частіше представлені на американських аукціонах і коштують дешевше. Везти новинки зі Штатів сюди для пересічного автомобіліста невигідно. Ось чому нам зазвичай доводиться чекати, поки в руки потрапить цікавий електрокар і лише після цього робити тест-драйв. Іноді доводиться чекати місяцями.
Проте у випадку з Tesla Model Y експерти Колумб Трейд не захотіли відставати від інших і домоглися того, щоб якомога швидше протестувати кросовер. Довелося шукати людину, яка домовиться про тест-драйв новинки в Америці замість нас і може детально розповісти про свої враження. Хоча останні 2-3 місяці наш світ був у прямому сенсі паралізований, в червні вдалося здійснити задумане. Тому в сьогоднішньому огляді ділимося з вами докладним звітом про тест Model Y і розповідаємо, до чого покупцям варто підготуватися заздалегідь.
Ввідна інформація
Tesla Model Y — компактний кросовер американського бренду, який продається на ринку з березня 2020 року. Перші моделі надійшли клієнтам з США в середині місяця. І враження водіїв-щасливчиків швидко захопили мережу і автомобільне співтовариство. Люди чекали електричний паркетник більше року (презентація новинки була весною 2019), тому поспішали розповісти про всі деталі покупки.
Відразу після Штатів компанія планувала почати поставки в Європу та Азію. Однак епідемія коронавірусу зруйнувала плани Тесла, робота на головному заводі торгової марки у Фрімонті припинилася на більше ніж 2 місяці. Тільки в травні виробничі потужності Tesla знову запустили, і покупці почали поступово отримувати новенький кросовер.
Особливістю кросовера є об'єднана з Model 3 база. Більше 75% деталей у транспортних засобів взаємозамінні, так що Tesla навіть не довелося серйозно оновлювати обладнання на заводі. Рішення зробити агрегати взаємозамінними прийшло Маску не просто так.
Tesla Model 3 — бестселер компанії. Менше, ніж за рік після презентації розійшлося 500 000 електричних седанів. Тому бренду потрібен був такий же рекордсмен з продажу, тільки класом вище. Model Y — якраз ідеальний варіант.
Важливі моменти, які потрібно знати про Tesla Model Y
● Передбачено кілька варіантів комплектації — Standard Range, двомоторна версія AWD, Long Range для далеких поїздок і преміальна модель Performance;
● Найдоступніший варіант кросовера обійдеться приблизно в 39-40 тисяч доларів США, максимум — в 60 тисяч доларів;
● Залежно від версії транспорт зможе набирати швидкість до 190-240 км/год. При цьому запас ходу в транспорті варіюється від 370 до 480 км (версія Long Range);
● У транспортного засобу буде низький центр тяжіння, завдяки чому авто краще проходитиме будь-які ділянки дороги і слухняно управлятися;
● Крім стандартної версії машини, в кінці 2020 року в продаж надійде семимісний варіант. На даний момент компанія Tesla не надала концепт-фото або реальні зображення електрокара. Але експерти припускають, що задній ряд сидінь створять спеціально для дітей і поставлять автокрісла проти руху;
● Тут взагалі відсутній ключ “запалювання”. Заводити автомобіль доведеться за допомогою смартфона або спеціальної карти, яка входить в комплект. Остання має дуже компактні розміри, легко вміститься в гаманці або кишені. Щоб відкрити або закрити Tesla Model Y, потрібно просто просканувати карту збоку водійських дверей. З телефонами все ще простіше, електромобіль пінгує мобільний пристрій і відкриває дверцята, як тільки власник намагається їх відкрити;
● За габаритами машина — щось середнє між акуратним седаном Model 3 і громіздким позашляховиком Model X, у якого задні двері відкривалися вгору. Транспортний засіб Model Y підійде тим, хто перевозить спортивне або туристичне спорядження в багажнику, возить багато дитячих речей або коляску. Але при цьому новий кросовер не такий неповороткий, як Tesla Model X, і виглядає цікавіше.
Докладний огляд Tesla Model Y і перші враження від управління
З першого погляду на кросовер Model Y відразу ж стає зрозуміло, що автомобіль стане хітом. Конструктори Tesla залишаються вірні футуристичному і лаконічному дизайну кузова. З одного боку, транспорт схожий на космічний корабель. Ідеально гладка глянцева поверхня лакофарбового покриття, відсутність рубаних ліній, максимальна плавність вигинів і трохи дуті риси. Передня частина кузова натякає на спортивний характер, а задня говорить про те, що дизайнери витратили не один місяць, роздумуючи легкі переходи від імітації міні-спойлера до бампера.
Але з іншого боку, у автомобіля повністю відсутній будь-який декор. Навіть оптика тут має звичну для Тесла витягнуту форму і не виділяється хитромудрою конструкцією. Конструктори залишили непотрібне хизування преміальним європейським брендам, які завжди хочуть здивувати водіїв незвичайними деталями. Наприклад, оптиків у вигляді «видутих» крапель води, ультратонкої світлодіодної смужки або декількох круглих фар.
Зовнішній вигляд салону
Також в Tesla Model Y вам не будуть довго розповідати про те, наскільки якісну деревину, пластик або шкіру використовували для оздоблення інтер'єру. Автомобільний бренд робить ставку на максимальну простоту салону. В кросовері практично нічого немає, крім керма і величезного мультимедійного дисплея з діагоналлю в 15 дюймів. Навіть кнопок на кермовому колесі всього дві. Виробник вирішив прибрати «ключ», щоб домогтися відчуття максимальної технологічності.
Повністю гладка панель приладів виглядає незвично, особливо, коли пересідаєш з класичної версії автомобіля. Ми звикли, щоб торпедо густо прикрашали екранчики, крутилки, кнопки і т.д. У Tesla і близько нічого схожого немає. Сідаєш за кермо і просто насолоджуєшся чудовим видом. Якщо включити автопілот, тоді взагалі нічого на дорозі не страшно. Але про цю функцію новинки поговоримо трішки пізніше.
За аналогією з деякими іншими автомобілями Тесла, тут використовується нове покоління скляних дахів. Міцний пласт скла тягнеться по всьому периметру, створюючи відчуття додаткового простору і легкості. У дорогих машинах і особливо електрокарах все частіше використовують литі скляні дахи. І виглядає це фантастично!
Серед переваг кросовера необхідно виділити дуже простий інтерфейс системи управління. Американці йдуть в напрямку спрощення, тому з першого погляду можна розібратися в особливостях Tesla Model Y. Краще рішення для ледарів або тих, хто не дуже добре знається на технологіях. Автоконцерн, швидше за все, хоче відійти від стереотипів про «машин для технофілів», зробивши автомобіль доступним і зрозумілим навіть для людей у віці 60-65+ років.
Ще одна особливість салону — наявність місця для двох смартфонів. Це не тільки місце для зберігання гаджетів, але ще і бездротова зарядка. Водій завжди залишиться на зв'язку і ніколи не загубиться — дуже круто!
У позаштатного співробітника Columb Trade на те, щоб налаштувати машину під себе, пішло не більш 5 хвилин. Важливо відзначити, що до цього моменту наш помічник ніколи не сидів за кермом електромобілів Tesla. У людини буквально трапився розрив шаблону, адже він звик до більш складних і заплутаних рішень.
● Налаштування дзеркал відбувається за допомогою всього двох кнопок. Не потрібно за півгодини до виїзду по міліметру вибудовувати їх положення.
● До речі, під бездротовою зарядкою для телефону є багато місця для зберігання речей і слоти для підстаканників. При цьому широкий підлокітник, незважаючи на громіздкість, абсолютно не заважає в дорозі.
● Ще в електрокарі передбачені слоти USB Type-C. Компанія продумала їх в основному для безпеки, хоча можна використовувати і для інших рішень. Якщо підключити до USB флешку, тоді на ній залишиться рух машини з усіх відеокамер. Функція запускається автоматично, дозволяючи зафіксувати будь-які ситуації на трасі, під час паркування, обгону і т.д.
● Трохи незрозуміло, чому Tesla зробили всього одну вентиляцію. Під час тест-драйву у водія не виникало ніяких проблем. Але цілком можливо, що при повній завантаженості вентиляція не впорається.
● З приводу місткості до Model Y теж немає питань. Обсяг багажника у електрокара дорівнює 1926 л. При цьому в передньому відсіку легко поміститься невелика валіза.
Проблеми зі збіркою
На тест-драйв до нас потрапила машина без істотних дефектів салону, тому що модель прийшла господареві під час першої хвилі поставок. Але зазвичай перші поставки транспортних засобів мають помітні недоліки. У Tesla теж не змогли цього уникнути. Після карантину до покупців знову почали доставляти придбані компактні кросовери. Однак багатьох власників Model Y дуже засмутила якість збірки.
Найчастіше автомобілісти скаржаться на те, що задній ряд сидінь закріплений не дуже добре. Американські форуми дослівно вибухнули внаслідок обурення через недбале ставлення до клієнтів. З деякими людьми навіть зв'язалися представники Тесла, щоб перенести поставку замовленого кросовера на пізнішу дату.
Також у щойно пригнаних авто було безліч інших проблем:
● незакріплені ремені безпеки;
● погано пофарбовані кузовні ділянки;
● помітні вм'ятини на кріслах і спинках сидінь;
● дрібні подряпини і т.д.
Експерти Колумб Трейд ні на йоту не здивувалися. Подібні недоліки завжди зустрічаються в нових машинах, але з часом компанії ліквідують дефекти і покупцям дістаються авто у відмінному стані. Ми не виправдовуємо Tesla, але такі проблеми напевно пов'язані саме з прискоренням темпів виробництва. В майбутньому бренд на 100% виправить ситуацію, адже щось схоже ми спостерігали після перших поставок Model 3.
Технічні можливості електрокара і інші фішки
А тепер можна сміливо переходити до можливостей нового компактного кросовера Тесла. Вище вже було побіжно згадано про автопілот, настав час ретельно розібрати питання.
Автопілот Tesla Model Y — краще, що можна було придумати! Водій просто виїжджає на дорогу, натискає на 2 кнопки і насолоджується безтурботним життям. При включенні автопілота в електричці відразу ж включається адаптивний круїз-контроль і підключається автоматичне кермо. Вам навіть не потрібно класти руки на кермове колесо або будувати маршрут. Вибираєте кінцеву зупинку, і розумна система транспортного засобу самостійно підбирає, як рухатися далі.
Величезна перевага — у автопілота немає тих недоліків, які зустрічалися раніше. Крім того, радари електромобіля працюють на граничних можливостях і аналізують неймовірну площу. Площа спрацювання датчиків мінімум в 2 рази більше, ніж була до цього. Тому кросовер вільно розсікає по трасах, обганяє інші машини, коли необхідно, пригальмовує і т.д. Причому кожен маневр автоновинка робить лише після того, як переконається в тому, що на дорожньому покритті безпечно. Однак потрібно підтверджувати з'їзд зі смуги. Це взагалі виключає помилки автопілота.
В теорії можна навіть не стежити за дорогою і займатися своїми справами. Однак ми пам'ятаємо скандали, пов'язані з автопілотами і радимо не втрачати пильність. Круто, коли автомобіль сам їде і тобі не потрібно нічого робити. Однак навіть найдосконаліші технології Tesla не досягли того рівня, щоб до найдрібніших подробиць аналізувати ситуацію на дорозі.
У випадку з українськими водіями і недостатньо якісними дорожнім покриттям, втрачати пильність все одно не можна. Напевно, наші експерти поки що занадто консервативні.
Тесла не відстають від трендів і реалізували в новинці можливість грати і дивитися Netflix. У машині стоїть великий, яскравий і якісний екран, можна насолоджуватися улюбленими серіалами, ТВ-передачами або витратити годинку в платформер. Відчайдухи почнуть тестувати можливість саме під час руху. Наш же водій насолодився сервісом під час зарядки АКБ. За його першими враженнями, це незамінна річ в далеких поїздках або під час турпоходів. Увечері на березі моря або в лісі не так багато розваг, можна хоча б фільм подивитися.
До речі, індикатор швидкості при поверхневому огляді на екрані можна знайти не відразу. Про всяк випадок — індикатор швидкості знаходиться в лівому верхньому куті.
До найдивніших рішень за всю історію оглядів Columb Trade віднесемо 2 технології:
● в Model Y є додаток на кшталт подушки-пердушки, який змусить видавати характерні для метеоризму звуки з будь-якого сидіння кросовера. З його допомогою можна пожартувати над дітьми або другою половинкою, але навряд чи вони оцінять додаток і ви не зможете розігрувати пасажирів кожен раз;
● кнопка для аварійної зупинки знаходиться чомусь зверху. Якби до тест-драйву наш помічник не прочитав про таку особливість, то навряд чи знайшов кнопку самостійно.
А ще тут немає звичних нашим водіям ручок, за які можуть триматися пасажири. Дизайнерське рішення круто виглядає на фотографіях, але погано поєднується з потужністю електромобіля.
Окремий захват у нас викликала можливість через додаток покликати до себе Tesla. Натискаєш відповідну кнопку, і машина під'їжджає до тебе зі стоянки. Називається така функція Smart Summon, і з її допомогою ще можна пересувати автомобіль назад і вперед. Зручно і технологічно!
Ще в електрокарі поставили хорошу систему, що з точністю розпізнає голосові команди. Навіть якщо навмисно говорити нечітко або з акцентом, то система все розуміє і виконує поставлене завдання. Ставимо вподобайку від всіх тих, хто до цього мучився з голосовим управлінням на смартфонах і розумних станціях.
Враження від керування, динаміка розгону і підвіска
Для огляду в руки нашого помічника з США потрапила версія Tesla Model Y в комплектації Performance. Це маля здатне проїхати на одному заряді 280 миль, в наших вимірювальних одиницях — близько 450 км. Через велику місткість заряджати акумулятор краще на швидкісних станціях, від побутової розетки взагалі не варіант. У столиці та великих обласних центрах України проблем зі станціями не повинно виникнути.
А завдяки величезному запасу ходу можна легко переміщатися між населеними пунктами і не переживати. Навіть в українських реаліях з недостатньою інфраструктурою для електрокарів автомобілістам буде цілком комфортно.
Нарешті настав час для шок-контенту — Tesla Model Y розганяється з 0 до 100 км/год за 3,5 секунди. При тесті склалося враження, ніби злітаєш. Мабуть, Ілон Маск вирішив ближче познайомити водіїв з ракетними технологіями. Бо інакше таку міць ніяк не пояснити.
За рахунок низького центру ваги кросовер управляється дуже легко і м'яко. За кермом немає відчуття громіздкого і неповороткого транспорту. Так в Тесла закрили невдоволення водіїв щодо габаритів Model X. Думаємо, деякі власники згаданого електричного позашляховика легко пересядуть на кросовер.
Незважаючи на деякі проблеми зі збіркою, автомобіль дуже комфортний і малошумний. Ніякі кузовні елементи не трясуться, не чути стороннього шуму з вулиці та іншого галасу. Це дуже важливий фактор для автомобілістів з маленькими дітьми або для тих, хто повертається додому з галасливого офісу, або після насиченого робочого дня.
Один недолік — тут не передбачена гідравлічна підвіска. Електрокар не запам'ятовує, на яких ділянках дороги потрібно піднімати і опускати ходову частину. У досвідчених водіїв складається враження, що кросовер недостатньо швидкий і моторний. І якби конструктори трохи опустили підвіску, тоді машина напевно б змогла рухатися швидше.
Також в стартовий пакет забули включити опцію, яка відкриває і закриває ворота гаража. За таку функцію доведеться доплатити ще близько 300 доларів, хоча раніше вона була доступна водіям безкоштовно.
Розглянувши Tesla Model Y з усіх боків, оцінивши програмне забезпечення, систему мультимедіа і потужний мотор, можна сказати одне — це буде один з найкрутіших електромобілів в світі. Автомобіль відмінно вписується в образ життя сучасної людини, багато проїжджає на зарядці і радує своїм практично на 100% автономним автопілотом. Експерти Columb Trade впевнені, що через рік в Україну будуть приганяти багато кросоверів Model Y в різних комплектаціях.
Залиш заявку на підбір супер вигідного авто!