Війна випробовує нас на міцність. Щодня ми бачимо, як вона руйнує наші будинки та долі.
Народні депутати Верховної Ради оперативно зареєстрували, обговорили та проголосували закон, яким внесено значні зміни до Податкового та Митного кодексів. Зокрема, відповідно до нових норм, з 1 квітня повністю звільняються від оподаткування транспортні засоби, що ввозяться з-за кордону.
Ми готові купити для вас і забезпечити доставку старих машин з абсолютно будь-яких авто-аукціонів США або Канади.
Перевага нашої компанії в тому, що ми не кидаємо наших клієнтів напризволяще, а супроводжуємо їх з початку до кінця, на всіх етапах покупки авто з США.
Типи мотоциклів: ключові характеристики, що допоможуть визначитися з вибором
-
Дата публікації:22 жовтня 2020
-
Поділитися:
Перший представник мотоциклетної промисловості представили світові в далекому 1885 році. Це була розробка німецьких інженерів Готліба Даймлера і Вільгельма Майбаха, імена яких до сих пір відомі людям, які хоча б трохи цікавляться автомобільним ринком. Перший 260-кубовий мотоцикл потужністю всього 0,5 кінських сил називався Daimler Reitwagen.
За більш ніж столітню історію мотоциклетної промисловості було створено величезну кількість моделей двоколісного транспорту. Сегмент постійно розвивався, удосконалювався і розширювався. Не дивно, що навіть людина, яка вважає себе шанувальником мотоциклів, легко може заплутатися в безлічі назв і різновидів.
Сучасний мотоцикл — це дво- або триколісний транспорт, конструкція якого складається з трубчастого керма, мотора в рамі і сідла. На цьому загальні риси різних байків і закінчуються. Щоб хоч трохи спростити пошук і вибір мототехніки на страховому аукціоні США, Колумб Трейд пропонує розібратися в основних типах мотоциклів, оскільки саме в такий спосіб найчастіше класифікують даний транспорт. Для правильної ідентифікації всі придумані людством мотоцикли розділимо на дві великі групи: дорожні і позашляхові. А вони, в свою чергу, вже включають різні види.
- Дорожні мотоцикли
Групу дорожніх мотоциклів ще називають вуличними, але не варто їх плутати з класичними, оскільки останні все ж відносяться до типів, як і ряд інших. Розглянемо основні типи детальніше.
Класик
В англійській версії тип носить назву «naked bikes», що дослівно в перекладі звучить, як голий мотоцикл. Це універсальний байк класичної компоновки, який використовують для повсякденного пересування по місту або на невеликі відстані на трасі. Інші назви, які можна зустріти в описах: стритфайтер ( «вуличний боєць»), неокласик, стандарт, родстер.
Ключові особливості класичного типу:
● пряма посадка, сідло на висоті 80 см;
● незначний вигин керма;
● повноцінна світлотехніка, сигнал;
● підвищений ресурс двигуна і трансмісії;
● різноманітна лінійка двигунів — рядні, V-подібні або опозитні об'ємом від 50 см³ до 1,5-2 літрів;
● литі або спицовані колеса, гума з комбінованим протектором для хорошого зчеплення з усіма видами дорожнього покриття;
● іноді випускається без вітрового скла, тому рідко використовується для далеких маршрутів;
● вага від 80 до 200 кг в залежності від бренду і моделі;
● зручність в експлуатації, тому частіше зустрічається в країнах з ускладненим транспортним трафіком (Індія, Китай), замінюючи велосипед;
● невибагливість в обслуговуванні.
До класики можна віднести як радянський ІЖ, так і сучасні Honda CB500F, Ducati Monster S4, Jawa 350. Класичні мотоцикли часто повторюють деякі риси інших класів, тому їх легко сплутати крузером, чопером або спортивним байком. Відрізнити їх можна за характеристиками двигуна.
Турери або туристичні байки
Так звані лімузини в світі мотоциклів, призначені для подолання далеких дистанцій з максимальним комфортом. Виходячи з вартості і габаритів, це транспорт швидше для справжніх цінителів, які переважно їздять на мотоциклі, але з комфортом іномарки не менше середнього класу.
Для турера характерно:
● оснащення м'якими сидіннями, часто з підігрівом, сідло пасажира має високу спинку і зручні підлокітники;
● наявність бічних кофрів і багажного відділення;
● підвищена безпека за рахунок широких крил, вітрового скла і носових обтічників;
● двигуни — частіше низькофорсовані, з робочим об'ємом 1-3 літри і потужністю 50-150 кінських сил;
● максимально знижений центр ваги для більшої стійкості;
● об'ємні паливні баки;
● литі колеса, протектор для їзди на покриттях відмінної якості;
● мультимедіа, кондиціонер, подушки безпеки.
Представники типу: Honda GL1800 GoldWing, BMW R1200RT, H-D Road Glide. Це найважчі серійні мотоцикли, що відноситься до мінусів, оскільки елементарний з'їзд на узбіччя може закінчитися труднощами з поверненням назад на дорогу. Але, все ж ключова перевага даного типу — навіть після подолання 1000 км водій і пасажир не відчують втоми.
Спортбайки або гоночні мотоцикли
Це ті байки, які проносяться по дорогах з такою швидкістю, що зустрічним не вдається розгледіти їх зовнішній вигляд, а ось звучання запам'ятовується чітко. Виробники спортивних мотоциклів основну увагу приділяють швидкості і управлінню. Найвідоміші представники: Suzuki Hayabusa, Ducati 749, Yamaha R1, а також хондовська модель CBR1000RR Fireblade.
Швидкісних показників транспорт досягає за рахунок:
● легкої конструкції, обвісу з пластику або з тонкого легкого металу;
● повної відсутності навіть натяку на комфорт
● специфічної посадки водія з нахилом корпусу вперед, що знижує опір вітру;
● потужних моторів. Це переважно рядні або V-подібні високооборотні двигуни із середнім робочим об'ємом 1 л, кількість циліндрів — до 4;
● легкосплавних дисків з широкою гумою і гладким протектором;
● якщо мова йде про спортивні байки чисто для треку, які не експлуатують в місті, то у них навіть немає світлотехніки, звукового сигналу.
Спортивні байки часто роблять у вигляді гібридів, поєднуючи з іншими типами. Найчастіше це спортивні турери, які підходять любителям швидкої, але більш комфортної їзди. Наприклад, BMW K1200GT, Honda Blackbird або Kawasaki ZZR.
Крузери (англ. Cruiser)
У розумінні і баченні водія це мотоцикли, на яких їздять байкери. Це важкий, потужний транспорт, що вимагає хорошої дороги і неквапливої їзди. Найбільш іменитий представник типу — Harley-Davidson FatBoy, а еталон сучасного ринку — серія Softail.
Ключові відмінності крузера:
● низька посадка з м'яким сідлом (середня висота сідла — 70 см);
● широкі підніжки, великі щитки над колесами;
● високе U-подібне кермо;
● V-подібні силові агрегати з двома циліндрами і робочим об'ємом 1-2 л;
● велика кількість хрому в обробці;
● каплеподібний бак.
Підходять для любителів неквапливої їзди, які шукають статусний і надійний двоколісний транспорт.
Чопери
Це важкі і потужні мотоцикли, які використовують для щоденного пересування по місту. Прототип стилю чоперів — культовий Harley Davidson.
Загальна стилістика даного типу сформувалася ще в 1950-х роках, і з тих пір не змінилася. Чопер можна розпізнати за такими відмінностям:
● подовжена рама;
● пряма низька посадка, як в кріслі;
● довга передня вилка (до 2 метрів) і кермо чіткої V-подібної форми;
● винесені вперед підніжки;
● відсутність пластикового обтікання;
● невеликий бак;
● спрощена приладова панель;
● велика кількість хрому в обробці;
● спицовані колеса діаметром від 18 до 21 дюйма (заднє менше переднього);
● потужний низькофорсований V-подібний двигун з поперечним розташуванням колінчастого вала.
Мотоцикл такого типу вимагає відмінну якість доріг і неквапливої їзди, щоб розглянути околиці або здивувати оточуючих. Рідко виробляються серійно, в основному це перероблені Harley-Davidson або Indian.
Боббер
Це попередники чоперів. Під такою назвою варто згадати серійні мотоцикли, спеціально розроблені для участі у вуличних гонках. Назва пішла від англ. bob («коротка стрижка»), оскільки у байків повністю прибрали переднє крило та інші зайві елементи, вкоротили заднє крило для візуального полегшення конструкції. Від чоперів відрізняються незначним нахилом і довжиною передньої вилки, досить вузькою задньою покришкою.
Даний тип дуже популярний в США, а культовим він став після появи в 1953 році у фільмі «Дикун» з Марлоном Брандо. Там головний герой їздив на власному боббері, зробленому на базі Triumph Thunderbird 650.
Кастомні або індивідуальні мотоцикли
По суті, це транспорт, зроблений на замовлення з урахуванням потреб і побажань майбутнього власника. На практиці мова йде про повністю перероблені серійні моделі з тюнінгом або легким фейсліфтингом, або про зроблений з нуля транспорт. У будь-якому випадку, це одиниці або обмежена кількість. Є й приклади заводського серійного кастома — Harley-Davidson CVO.
Багато версій класифікації виносять кастоми в окрему групу разом з дорожніми і позашляховими. В такому випадку, ця група об'єднує чопери і боббери. Кастомними можуть бути представники будь-якого типу, описаного в даній статті.
Електробайки або електроцикли
Тенденція електрифікації останнім часом поширилася не тільки на автомобільному ринку. У мотоциклетної промисловості виробники також активно використовують електромотор замість традиційного ДВЗ. На ринку представлено безліч моделей з різним запасом ходу і різною потужністю. Зовні вони практично не відрізняються від традиційних версій. З відомих прикладів: Alta Redshift SM, Lightning LS-218.
Дрифтери або дрегстери
Хоча це гоночні мотоцикли, вони відносяться до дорожніх, оскільки гонки драг-рейсингу проводять на звичайних дорогах. Але, для повсякденної їзди вони непридатні. Ключові відмінності даного типу — велика вага, потужність аж до 1000 кінських сил і більш. Зовні байки відрізняються широким заднім колесом, наявністю збоку підтримують коліщаток, прямим вузьким кермом, низькою посадкою, переднім обтічником.
Представники сегмента: H-D V-Rod, Yamaha Dragstar, Kawasaki VN1500 Drifter.
Міні-байки або скарвери
Найменші мотоцикли, які демонструють відмінну керованість і швидкісні характеристики. Але, це все ж професійний вузькоспрямований транспорт для асфальтних гонок, який не використовують для їзди по дорогах загального призначення. Для розваг підійдуть моделі Tote Gote або японські Honda Z-серії, для професійних гонок — BMW F650CS.
- Позашляхові мотоцикли
Це група мотоциклів, які використовують для їзди по пересіченій місцевості. Об'єднує вона менше типів, ніж дорожні, але вибирати також є з чого.
Кросові мотоцикли
Це транспорт, що бере участь в кросових гонках в умовах бездоріжжя. Зазвичай вони оснащені міцною легкої рамою, потужним мотором, надійної підвіскою. Такий собі спортивний болід, не обтяжений світлотехнікою і іншими приладами. Спеціальна гума і занадто жорстка підвіска не дозволяють використовувати транспорт на звичайних дорогах.
Відомий представник кроссового класу — Kawasaki KXF.
Ендуро
Часто об'єднуються в один тип з кросовими мотоциклами. Але, це скоріше транспорт для позашляхового туризму, який могутніше і важче кросоверів Назва говорить сама за себе – в перекладі з англійської endurance означає «витривалість».
Відрізняються ендуро легкою вагою, відсутністю в конструкції важких елементів, обвісом з ударостійкого пластику. Сидіння байка вузьке і жорстке, немає ні електричного стартера, ні багажника, ні світлотехніки. Хоча, деякі виробники все ж пропонують моделі, придатні для їзди по місту. Мотори в основному одноциліндрові з робочим об'ємом не більше 1 літра. Зустрічаються у деяких брендів моделі і з більш об'ємними силовими агрегатами, які відмінно справляються з далекими поїздками, наприклад, Honda VFR1200X Crosstourer.
Мотард і супермото
Це скоріше підтип ендуро, який відрізняється від традиційних версій 17-дюймовими колесами, протектором для зчеплення з асфальтом, потужними гальмами, підвіскою з налаштуванням на міську їзду. Такі байки можна рівноцінно використовувати і в гонках, і для повсякденних пересувань по місту.
Еслі мотард — це така собі версія ендуро для міста, супермото — мотоцикли виключно для треків. В цей клас входять практично всі відомі виробники: Kawasaki, Honda, Ducati, Yamaha і інші.
Загалом поділ мотоциклів на групи досить умовний. Виробники часто поєднують в своїх лінійках характеристики різних типів і підтипів, тому у виборі варто для початку відштовхуватися від мети використання мотоцикла, а далі вже детально розбиратися в типах і технічних особливостях. Тому в статті ми обмежилися основними різновидами байків, які представлені в достатній кількості на ринку США. Будь-який варіант мотоцикла Колумб Трейд готовий вигідно купити на аукціоні і доставити в Україну.
Залиш заявку на підбір супер вигідного авто!