Війна випробовує нас на міцність. Щодня ми бачимо, як вона руйнує наші будинки та долі.
Народні депутати Верховної Ради оперативно зареєстрували, обговорили та проголосували закон, яким внесено значні зміни до Податкового та Митного кодексів. Зокрема, відповідно до нових норм, з 1 квітня повністю звільняються від оподаткування транспортні засоби, що ввозяться з-за кордону.
Ми готові купити для вас і забезпечити доставку старих машин з абсолютно будь-яких авто-аукціонів США або Канади.
Перевага нашої компанії в тому, що ми не кидаємо наших клієнтів напризволяще, а супроводжуємо їх з початку до кінця, на всіх етапах покупки авто з США.
Toyota Motor Corp: історія, про те, як спін-офф виробника автоматичних верстатів став лідером світового авторинку
-
Дата публікації:28 липня 2020
-
Поділитися:
У 2020 році назва Toyota Motor Corporation (TMC) відома майже кожному жителю планети. Тільки в найвіддаленіших африканських селах або дощових лісах Амазонії ніхто ніколи не чув про машини Тойота.
За статистикою за 2018 рік, за обсягом продажів компанію Toyota обігнала лише німецька мегакорпорація Volkswagen. І то, можливо, це трапилося лише через те, що VW вдалося викупити більше брендів і значна частина ринку була створена за рахунок трансформації корпорації. У рідній країні у TMC практично немає настільки ж сильних конкурентів.
Компанія була створена в 1937 році Кійтіро Тойода на основі Toyota Industries. Остання займалася розробкою і створенням автоматичних верстатів. На початку 1930-х Сакіші Тойода залишив Кійтіро в спадок Toyota Industries і взяв з сина обіцянку, що той буде слідувати своїй мрії. Мрією Тойода-молодшого були автомобілі. Саме їх виробництвом зайнявся молодий чоловік.
Нинішнім керівником автоконцерну є Акіо Тойода (правнук Сакіші). Чинний президент компанії приєднався до ради директорів в 2000 році і з того часу успішно рухався по кар'єрній драбині. Крім чудових навичок ведення бізнесу, Акіо також є фанатом автоперегонів. Японський бізнесмен періодично брав участь в різноманітних змаганнях, щоправда, під псевдонімом. Швидше за все, саме під його впливом у дочірніх брендів TMC активно розвивається сектор спорткарів і з'являються нові швидкісні машини.
Сьогодні акціонерне товариство Toyota Motor представлено на фондових біржах в Нью-Йорку, Токіо і Лондоні. Це один з головних показників успіху для будь-якої компанії. Тому що дрібним підприємствам або неперспективним холдингам прорватися у вищий світ фінансування просто нереально.
Ще один дивовижний факт про японську фірму — її корпоративна структура налічує понад 360 тисяч співробітників. Велика частина працівників зосереджена в штаб-квартирах в Японії і на виробництвах, інші представляють інтереси автовиробника по всьому світу. Скажемо навіть більше, в минулому році Toyota Motor вдалося увійти в ТОП-10 за обсягом річного доходу.
Також саме з заводів цього концерну щороку сходить більше 10 млн одиниць автотранспорту. Неймовірного показника конгломерату вперше вдалося домогтися 8 років тому, і з того моменту обсяги виробництва не знижувалися.
Торгові марки та фірми, під якими TMC випускає транспортні засоби:
● Toyota;
● Hino;
● Lexus;
● Ranz;
● Daihatsu.
Крім того, в активах концерну знаходяться акції Subaru, Isuzu, Mazda і Suzuki. Іншим фінансовим досягненням компанії стало те, що до складу Toyota Group входить кілька непов'язаних з автомобілебудуванням фірм. Сюди відносяться: сталеливарний завод, виробник автомобільних компонентів, міжнародна транспортна компанія, бізнес, який видає кредитні карти і фінансування автомобільної галузі, а також IT-компанія, що надає клієнтам комплексні послуги.
На початку січня 2020 року виробник побив всі непередбачувані рекорди. Якщо скласти кількість проданих машин Тойота і Лексус, отримаємо величезну цифру в 15 млн штук. Це говорить про безмежну довіру до автоконцерну і підкреслює той факт, що водії не шкодують гроші на японський автопром. У багатьох країнах моделі японських брендів вважаються статусними, престижними, асоціюються виключно з надійністю і високою продуктивністю.
На світовому ринку частка бренду теж значна. Продукція Toyota активно розходиться не тільки всередині країни, хоча Японія все ще є одним з головних споживачів товарів Тойота. На внутрішньому ринку закуповується 46,8% автомобілів японського конгломерату. Далі в списку збуту йде Північна Америка (США та Канада) з 13,5% від обсягу продажів, інші азіатські країни 13,4% і Європа з 4,6%. Станом на 31 березня 2020 року капітал корпорації склав 635 млрд йен.
Columb Trade продовжує серію статей про провідні автоконцерни і детально розповідає про шлях успіху різних компаній. У цій статті ви докладніше дізнаєтесь про те, що допомогло Toyota Motors вибратися в лідери.
Витоки Toyota Motor Corporation і перші кроки на автомобілебудівному терені
Офіційною датою відкриття автоконцерну Тойота вважається 28 серпня 1937 року. Саме тоді ТМ отримала офіційний статус і відокремилася від материнського підприємства Toyota Industries. Однак задовго до цього Кійтіро Тойода почав перші кроки на шляху до розробки першого у своєму житті авто.
Спершу під крилом Toyota Industries з'явився спеціальний департамент. Він займався конструюванням і створенням першого продукту — мотора Type A. Ці двигуни ще називаються рядними шестициліндровими ДВЗ. Особливість подібних двигунів полягала в тому, що циліндри зазвичай розташовувалися один навпроти одного під кутом в 60 або 90 градусів. Порядок роботи циліндрів був таким: 1-5-3-6-2-4. До переваг такого рішення зараховували стабільність, продуктивність і відносну довговічність. З моменту виходу мотора в 1934 році фірма випускала їх аж до 1947, поки на зміну Type A не прийшов ще більш сучасний двигун.
Ще через 2 роки після першого ДВЗ від Тойота світ побачив перший седан під назвою AA. Модель відрізнялася приємним зовнішнім виглядом: чітко виражений дизайн колісних арок спереду і ззаду, цікаві фари і радіаторна решітка, плоске вітрове скло, спадаючий дах і 4 двері. До переваг машини відносили те, що її корпус був створений виключно з металу. В середині 1930-х подібне рішення було рідкістю. Зазвичай автоконцерни використовували комбіновані варіанти кузова з дерева і листів металу різної товщини.
Прототипом для AA став прототип Model A1. Багато в чому «тестова» машина зовні і внутрішньо нагадувала перший седан від Тойоти. Однак в доопрацьованій версії багато елементів поліпшили і оптимізували, фінальний варіант вийшов ще кращим.
За 7 років концерн випустив рівно 1 404 машини моделі Toyota AA. Збиранням транспортних засобів займалися на спеціальній обладнаній мануфактурі. Розташовувалися виробничі потужності в префектурі Айті, де і зараз базується один з офісів TMC. Величезна затребуваність транспортного засобу пояснюється просто — вигідна ціна. Новинка коштувала на 400 ієн дешевше, ніж варіанти седанів від General Motors і Ford.
Крім того, в асортименті нового концерну були вантажівки. Створювалася масивна автотехніка за зразками американських вантажівок. Назва у важкої техніки була відповідна — Model G1. Однак перші поставки були невеликими. Спочатку японці доставили всього 4 вантажівки в північну частину Китаю.
Дивовижний факт полягає в тому, що сиру конструкцію цього транспортного засобу придумали ще в 1924 році. Винахідником автоматичного завантажувача є Сакіші Тойода. Власник компанії створив модель за принципом дзидоки*, тому машина могла зупинятися при виникненні будь-якого пошкодження або проблеми. А через багато років деякі цікаві рішення конструкції використовувалися для G1.
Дзидока — це спеціалізований термін, який походить від японського 自 働 化 (jidoka) і означає автоматизацію. У машинобудуванні даним словом позначають процес, коли обладнання здатне без участі людини знаходити проблеми і несправності. І як тільки проблема виявлена, машина сповіщає про це за допомогою сигналу або повністю зупиняє процес роботи. Тоді виробничий персонал зможе швидко ідентифікувати збій і усунути його.
І вже після випуску описаних вище автомобілів підконтрольний департамент в 1937 році відокремився, створивши власні виробничі потужності і конструкторський відділ. З тих пір ткацькі верстати виготовляли одні працівники, а деталі для транспортних засобів та інші елементи були обов’язком інших співробітників Тойота.
А ще за рік до цього (у вересні 1936) в Toyota оголосили про конкурс на розробку нового лого для бренду. Оскільки тендер був відкритим, у створенні логотипу взяли участь 27 тисяч осіб. У підсумку, переміг дизайн, де в коло помістили 3 катакани (японські літери). Ідея полягала в тому, щоб катакани утворили слово Toyoda.
Але проти такої концепції був один з членів сім'ї Тойода — Різабуро. Підприємець не мав кровного споріднення з засновниками Toyota Motor, він приєднався до престижного роду після одруження на сестрі Кійтіро Тойода. Різабуро запропонував змінити написання бренду з Toyoda на Toyota, тому що для написання імені знадобилося всього 8 мазків пензлем. А в Японії це число вважається дуже щасливим і обіцяло фірмі подальше процвітання.
Крім того, нова комбінація знаків була простішою в написанні, і назва звучала краще. Тойода звучало і переводилося дослівно, як «родючі рисові поля». Різабуро Тойода не хотів, щоб новий бренд асоціювався з землеробством і сприймався тільки в плані старого ремесла. У 20-му столітті люди йти в ногу з інноваціями і новими технологіями.
Однак не тільки правильно підібрана назва і нові технології сприяли стрімкому зростанню TMC. Керівництву концерну вдалося налагодити тісні зв'язки з урядом, щоб лобіювати власні інтереси на автомобільному ринку. Японський уряд підтримав ініціативу з боку виробника і на державному рівні заборонив ввезення іноземного транспорту. Американським концернам GM і Ford довгий час не дозволялося імпортувати власну продукцію в Японію.
Настільки сильна підтримка дозволила максимально збільшити попит на седани Тойота, закріпивши за ТМ чималий шматок ринку. У японського автовиробника і так була фора в ціні, але відсутність транспорту інших марок повністю сприяла усуненню будь-яких іноземних конкурентів.
Період Другої світової війни і післявоєнний час
Воєнний час було непростим для Toyota. На час військових дій виробничі потужності перебудували на створення військових вантажівок, всюдиходів, машин-амфібій, комплектуючі для літаків і т.д. Легкові машини для цивільних не виготовлялися аж до 1947 року.
Причому на фабриці збирали військові засоби пересування в прискорених темпах, що відбилося на якості і надійності. Майже всі моделі сходили з конвеєра у спрощеному варіанті. Дійшло до абсурдної ситуації, коли авто виготовляли тільки з одною фарою, без непотрібних і маленьких деталей. В цьому плані японський автопром серйозно відставав від німецького. Компанія Volkswagen намагалася знаходити компромісне рішення між швидкістю, надійністю і прохідністю в складних умовах.
У такому режимі TMC функціонує аж до капітуляції країни в червні 1945 року під натиском США і Великобританії. Через поразку рідної держави керівництво Тойота опинилося в дуже невигідному становищі. По-перше, частина виробничих потужностей постраждала від бомбардувань супротивника. Нехай збиток не був настільки сильний, але на відновлення потрібні були сили, час і гроші. А по-друге, Toyota Motors заборонили випускати легкові і вантажні автомобілі.
Лише через півроку після поразки Японії Тойода вдалося отримати дозвіл від військових США на виготовлення кухонного начиння, а також інструментів. Тепер замість сучасних і недорогих машин конвеєри створювали каструлі. Нове рішення дозволило фірмі протриматися 2 роки, поки власник займався конструюванням нового автомобіля.
Уже в 1947 році світ побачив ідеальний транспортний засіб для свого часу. Седан отримав малопотужний двигун на 27 кінських сил, об'єм всього в 1 літр і вкрай компактні габарити. У моделі було всього двоє дверей, полегшений кузов і досить милий дизайн. Назвали новий продукт від Toyota коротко — SA. До плюсів новинки віднесли невибагливість в обслуговуванні, моторність (транспорт розвивав швидкість до 88 км/год) і вкрай низьку вартість.
Крім SA, в лінійці випускався невелика легка вантажівка під назвою Toyopet SB. Згодом таке позначення використовували в серії інших недорогих машин і вантажівок — Toyopet Stout, Master, Crown, Corona і т.д. Існує легенда, що назву вибрали лише через схожість з культовим авто VW Beetle. Насправді ж, в TMC відбулося голосування і на конкурсній основі обрали найкращу назву для автомобілів.
Однак після виходу машини на американський ринок в 1957 році, фахівцям Тойота довелося відмовитися від назви Toyopet. Покупці були негативно налаштовані до транспорту через асоціації з іграшками і домашніми тваринами. На ринках інших країн не було подібних складнощів.
Хоча справи концерну йшли відносно непогано, керівництву доводилося періодично звертатися за фінансовою допомогою до держави. У 1949 році Центральний банк Японії навіть вніс заставу за Тойоту, що дозволило виробництву і далі успішно функціонувати.
Toyota Motors Corporation в 1950-1960 роках
Для фірми важкі часи настали в 1950 році.
Працівники страйкували, тому довелося в терміново приймати належні заходи. Зокрема, концерн оголосив про те, що 1600 чоловік мають добровільно піти на пенсію. І це незважаючи на попередні обіцянки, дані співробітникам. Раніше TMC обіцяли нікого не звільняти, навіть незважаючи на важкі часи і економічну кризу.
Після цих подій профспілки оскаженіли, і страйк тривав протягом двох місяців. Обсяги вироблених товарів знизилися на 70%, компанія отримала колосальні збитки. Кійтіро Тойода довелося піти у відставку. Винахіднику було соромно, що він допустив такі проблеми і не зумів захистити від краху справу всього свого життя.
Несподівана звістка про відставку головного ідейного натхненника і творця автоконцерну повалила шокувала всіх. Профспілки і співробітники поважали Тойода-молодшого, тому довірилися його рішенню залишитися осторонь. З моменту відставки і аж до моменту смерті в березні 1952 японський конструктор займався одією справою. Кійтіро проектував невеликий вертоліт, а ще займався вирішенням питань з профспілками і страйками дворічної давності.
Наступником екс-президента компанії став його молодший двоюрідний брат — Ейдзі Тойода. Саме йому приписують світовий успіх корпорації після відставки старшого брата, а також завдячують впровадження принципів кайдзен* на виробництві ТМ.
Кайдзен — японська практика, яка проявляється в безперервному вдосконаленні будь-яких процесів виробництва, навичок, бізнес-процесів, управління і т.д. Філософія кайдзен передбачає, що людина поступово і з кожним днем удосконалює ту чи іншу сферу життя, бізнесу та інших сфер.
Разом з новим керівником почалася ера виробництва вантажівок для населення. Новинка від Toyota отримала назву Land Cruiser і значно відрізнялася від інших автомобілів. Створювалася модель на зразок джипів, тому перше покоління так сильно нагадує культові машини американського бренду Jeep і інших.
Перша лінія «цивільних» вантажівок створювалася на основі реальної вантажівки підйомністю в 1 тонну. У 1952-1953 році це була небачена розкіш, адже легкові моделі не могли похвалитися нічим подібним. Крім того, у Ленд Крузер був двигун з шістьма циліндрами, а не з чотирма.
Спочатку випустили майже 300 примірників позашляховиків. Тільки спершу вони розійшлися не серед звичайних водіїв, а використовувалися переважно в сфері сільського господарства і в лісництві. Рідше кросовер використовували для поліцейського резерву.
Через 2 роки світ побачив друге покоління Land Cruiser. До проектування цієї версії автомобілісти підійшли трепетно. Бренду вдалося довести надійність власного транспорту і продемонструвати громадськості перспективи японського автомобілебудування. І сталося це з легкої подачі Ейдзі Тойода. Він вводить на виробничі потужності принцип роботи just in time, що знижує витрати на складські приміщення і значно прискорює терміни виготовлення автомобілів. Причому без втрати якості.
А відразу після невдалого виходу на американський ринок моделі Toyopet Crown новий розробник і керівник концерну не залишає спроб прорватися на ринок США. Спеціально для цього інженери та конструктори ретельно працюють над моделлю, здатну підкорити вибагливих американців. Однак новинку випустять майже через 10 років після першого виходу Toyota на ринок Штатів.
Паралельно з цим в кінці 1950-х відкривається виробництво машин в Бразилії, а в Австралії з'являється фірма Toyota Motor Sales Australia Co., Ltd.
Наступну декаду Тойота присвятила економічним і презентабельним машинам. На початку 1960-х світ побачив авто B-класу під назвою Toyota Public. Модель була представлена в 5 варіантах кузова — седан, купе, універсал, пікап і кабріолет. Передньомоторний і задньопривідний автомобіль ощасливив покупців компактними габаритами, доступною для японців та іноземців ціною, простим обслуговуванням.
Рік по тому компанія-виробник відзначає нове досягнення — з заводських конвеєрів зійшов рівно 1 млн транспортних засобів Toyota Motors. Разом з цим в першій половині десятиліття починає активний розвиток дилерська мережа бренду. Поступово транспорт компанії з'являється в інших азіатських країнах, Африці і т.д.
У другій половині 1960-х з'являється одна з найуспішніших і найбільш продаваних розробок компанії. Світовій громадськості представляють Toyota Corolla — поєднання стилю, сили, продуктивності і престижу. Практично відразу після цього TMC підписує договір з автомобільною фірмою Hino. А ще через 12 місяців відбувається злиття з Daihatsu Motor Company.
Згодом Corolla потрапляє на авторинок США і торгову марку чекає довгоочікуваний фінансовий успіх. Адже пік моделей з великим об'ємом двигунів неухильно зменшується, паливо дорожчає, і автомобілісти переходять на інший транспорт — більш практичний і економічний.
Будівництво нових заводів і новий ТОП-автомобіль. Період 1970-1980-х
Складний післявоєнний період, ризик банкрутства і низькі продажі Toyopet Corona в Америці повинні були придушити дух концерну. Проте подальші 20 років виявилися дуже успішними для компанії.
На початку 1970-х почалося будівництво нових виробничих потужностей. Причому удосконалення конвеєрів і устаткування ніколи не припинялося. Філософія кайдзен проникла в усі сфери виробництва, тому TMC вдалося швидко завойовувати популярність в світі.
Саме в цей момент починається випуск нових автомобілів. На світ з'являється седан середнього класу Carina, спорткар Celica і компактна машина Sprinter. Всі моделі можна сміливо назвати успішними, тому що вони довгий час відмінно продавалися всередині рідної країни і за кордоном.
Крім того, обсяги виробництва компанії виростають до божевільних масштабів. Якщо ще 10 років тому корпорація відзначила виготовлення мільйонної одиниці за 25+ років, то до 1972 року з конвеєра заводу зійшло вже 10 млн транспортних засобів під ім'ям японського автоконцерну Тойота.
Ще через 3 роки TMC взагалі змусила Volkswagen пасти задніх на американському ринку. Фахівці з Японії виявилися дуже передбачливими. Вони не скорилися моді 60-х, продовжуючи створювати малолітражні та економічні авто. Тому після тренду на суперкари попит на середньорозмірні і компактні седани від Тойота стрімко збільшився.
Однак американський уряд поводився з японськими автоконцернами практично так само, як в 40-х зробили в Японії. США збільшили податок на імпортні машини, що зменшило темпи продажів і прибуток іноземних компаній. У такому випадку Toyota Motors довелося в терміново створювати виробничий цех на території Америки. Інакше податок на ввезені транспортні засоби виключив би навіть мізерний прибуток концерну.
Вимушені розтрати призвели до серйозних фінансових труднощів. Ось чому керівництво приймає рішення про скороченні витрат. До перелічених неприємностей додається ще те, що в законодавстві з'явився пункт про екологічну відповідність ДВЗ і вихлопної системи. Японському концерну довелося екстрено придумувати, якою буде екологічна вихлопна система і яким мотором тепер доведеться оснащувати автотранспорт.
На додаток Тойота переглянули багато корпоративних пунктів, скоротили частину нераціональних витрат і оптимізували процеси роботи. Разом з цим на ринок випустили передньопривідний Toyota Tercel. Це було експериментальне рішення, адже раніше моделі з Японії продавали тільки з заднім приводом. Субкомпактний транспортний засіб продавали в 5 варіантах кузова, щоб кожен зміг підібрати варіант з урахуванням власних потреб.
Крім Tercel, на ринку Сполучених Штатів з'являється середньорозмірний седан Тойота Mark II. Подовжений кузов і приємні риси зробили машину досить затребуваною. Модель випускалася аж до 2004 року, що можна назвати успіхом навіть для TMC.
На початку 1980-х на світовому ринку з'являється ще одна популярна модель авто під назвою Camry. Цей засіб пересування досі обожнюють водії на території країн СНД, оскільки модель володіє всіма необхідними характеристиками. Красивий, порівняно недорогий і швидкий автомобіль довгий час не вимагає серйозного ремонту. При середньому бюджеті українські, російські або білоруські водії зазвичай купують саме Toyota Camry, тому що даний варіант вважається престижним і надійним одночасно.
Через 3 роки після цього японці підписують вигідний договір з General Motors. В угоді обидві сторони домовилися про те, щоб створювати авто на спільному виробництві на території США. Збільшення темпів виробництва призвело до того, що вже в 1986 році TMC продали своє ювілейне 50-мільйонне авто.
Нова ера на американському ринку була дуже плідною. До кінця десятиліття в продаж надходить ще кілька новинок від Тойоти — Toyota Corolla II, Corsa і 4Runner. Однак найбільш вагомим для бренду є випуск першої люксової машини Lexus. У 1989-му в продаж надходить один з найбільш елегантних, престижних і бажаних седанів бізнес-класу Lexus LS400 і Lexus ES250.
Історія компанії Toyota Motor Corporation з 1990 року і до нашого часу
Наступне десятиліття було для Toyota не менш продуктивним. Насамперед автовиробник підписав угоду з німецькими брендами Volkswagen і Audi, щоб використовувати дилерські мережі один одного.
Наступним кроком стало створення власного підрозділу, відповідального за дизайн. Департамент Tokyo Design Center спочатку розроблявся як спільний простір, де об'єднали кілька виставкових залів. Причому в них виставляються не автомобільні експонати, а предмети меблів і мистецтва для облаштування інтер'єру свого будинку. Також передбачалося, що на території дизайнерського центру зможуть зустрічатися безпосередньо творці меблів, дизайнери інтер'єрів і безпосередньо покупці. У TDC представлені тільки ексклюзивні і дорогі бренди, що не знайдеш в звичайних магазинах і великих торгових мережах.
В середині декади велика японська корпорація видає документ, згідно з яким продукція Hino і Daihatsu розподіляється за принципом пайової участі.
А вже в 1996 році автомобільний концерн відзначає випуск свого 90-мільйонного транспортного засобу. У той же час в Москві відкривають Toyota Training Center. Але ще грандіозною подією для Тойота стало виготовлення гібридного авто Prius.
Перше покоління Toyota Prius надійшло в продаж в 1997 році. Особливістю моделі стало те, що вона могла використовувати бензин і збирала електроенергію в батареї. Після цього автотранспорт міг використовувати накопичену енергію для поїздок. Інноваційне рішення допомогло не тільки економити кошти водіїв, а й знижувало забруднення навколишнього середовища.
Гібридні машини виділяють в атмосферу менше вихлопних газів, тому озоновий шар руйнується повільніше, і повітря залишається чистішим. Новий автомобіль отримав унікальний мотор Toyota hybrid System. Пізніше таку систему ставили в позашляховик Toyota RAV4 і автобуси Coaster.
Наступними транспортними засобами від Тойота стали середньорозмірна машина Avensis, субкомпактвен Raum і позашляховик бренду Land Cruiser моделі 100. До речі, в 1999-му японський виробник авто випустив свою довгоочікувану 100-мільйонну машину.
У новому тисячолітті у TMC було не менше досягнень, ніж раніше. Гібридна версія автомобіля Prius ставала дедалі популярнішою на території США. А за 2000 рік в світі було продано 50 тисяч одиниць гібридів. Тоді концерн запускає створення нового покоління популярного до сих пір позашляховика Тойота RAV4. Крім того, приблизно ж в цей період в Штатах продали рівно 5 млн моделей Toyota Camry.
До 2007 року лідером за кількістю проданих транспортних засобів залишалася компанія General Motors. Однак корпорації з Японії вдалося скинути лідера з п'єдесталу. Toyota вдалося розпродати 2,34 млн одиниць автомобілів. У той час як американський гігант розпродав 2,26 млн.
У 2010-х число гібридних машин бренду б'є всі рекорди. В Америці почався справжній бум на Prius, тому компанія все більше уваги приділяє гібридам і електрокарам. Причому вартість цієї категорії автотранспорту приблизно зрівнялася з варіантами на бензиновому ДВЗ.
Навіть більше того, японський виробник хоче перевести всі моделі на гібридну силову установку. Ситуація з епідемією коронавірусу трохи знизила темпи переходу, проте досі бренд не відходить від нової обраної філософії.
Найпопулярнішими моделями Тойота багато років поспіль залишається не тільки Пріус, але і Camry, Corolla, а також RAV4. Кожен рестайлінг і оновлення сприймається водіями на ура. Ось чому Toyota Motor Corporation протягом багатьох років входить до числа найбільш затребуваних, дорогих і престижних автомобільних брендів.
Залиш заявку на підбір супер вигідного авто!