Війна випробовує нас на міцність. Щодня ми бачимо, як вона руйнує наші будинки та долі.
Народні депутати Верховної Ради оперативно зареєстрували, обговорили та проголосували закон, яким внесено значні зміни до Податкового та Митного кодексів. Зокрема, відповідно до нових норм, з 1 квітня повністю звільняються від оподаткування транспортні засоби, що ввозяться з-за кордону.
Ми готові купити для вас і забезпечити доставку старих машин з абсолютно будь-яких авто-аукціонів США або Канади.
Перевага нашої компанії в тому, що ми не кидаємо наших клієнтів напризволяще, а супроводжуємо їх з початку до кінця, на всіх етапах покупки авто з США.
Убивча електроніка: правдивий тест-драйв smart-системи безпеки Safety Shield в Nissan Leaf
-
Дата публікації:19 червня 2020
-
Поділитися:
У сучасному автосвіті існує 2 типи водіїв. Перші вболівають за сучасні технології, інновації та підтримують кожну нову розробку автовиробників. А інші — назвемо їх олдскули — вважають електронні системи в машині марними. Мовляв, якщо якийсь елемент вийде з ладу, то авто перетвориться в цеглу. І особливо гостро такі автомобілісти реагують на електромобілі, вважаючи їх всесвітнім злом. Але хто з них має рацію?
Як завжди, істина знаходиться десь посередині. Для сьогоднішньої статті команда Columb Trade протестувала розумну систему безпеки одного з найдоступніших електрокарів в світі. Для тестування ми отримали Nissan Leaf в хорошому стані, на прикладі якого ми покажемо реальні можливості електроніки.
Що таке Safety Shield і в чому користь даної системи безпеки
Safety Shield — це розумний щит безпеки автомобіля Leaf, що складається з 7 систем-помічників. Про перші прототипи такої smart-системи заговорили ще на початку 2010-х. І перша версія Safety Shield була встановлена в автомобілях Nissan ще в 2012 році. Пізніше щит безпеки неодноразово оновлювався і придбав більш сучасний вигляд.
У пакет Safety Shield входять наступні електронні помічники:
● Forward Emergency Braking — це та система, яка цікавила експертів Columb Auto в першу чергу. Її завдання полягає в тому, щоб запобігати фронтальним зіткненням. Щоб розпізнавати перешкоди у вигляді людей або об'єктів, на морді електрокара є спеціальна сенсорна панель. Як тільки в поле зору цього сенсора потрапляє хтось чи щось, система подає звуковий сигнал і зупиняється. Важливий момент — чутливі радари спрацьовують на гальма лише тоді, коли ноги автомобіліста немає на педалі. Тільки якщо людина за кермом нічого не робить, FEB вмикається і починає пригальмовувати. Звичайно ж, без будь-якої участі водія. У небезпечних ситуаціях система повинна повністю зупинити машину;
● Moving Object Detection — подібне рішення необхідно, щоб розпізнавати об'єкти в русі. Найактуальніший MOD при виїзді з глухої дороги на складну трасу, з парковки і т.д. Ситуацію навколо Nissan оцінює за допомогою декількох ширококутних камер. І якщо в їх поле зору потрапив чоловік або предмет, то система безпеки видає звукове попередження;
● Traffic Sign Recognition — асистент повинен розпізнавати дорожні знаки і подавати сигнали, щоб водій пригальмував, щоб не обганяли інші машини або зменшити швидкість. Аналіз дороги система здійснює за рахунок відеокамери. Розумний гаджет вмонтований безпосередньо перед дзеркалом заднього виду, розташованим в центрі. Всі позначення знаків будуть вам показані на панелі приладів;
● Driver Attention Alert — контроль за втомою автомобіліста. Як тільки розумний помічник вважатиме, що натиск на педалі і на кермо ослабли, ви почуєте відповідний сигнал. Тільки не варто дуже спокушатися. Далі звукового сигналу справа не йде. Електромобіль не буде пригальмовувати або тримати дорогу замість водія;
● Blind Spot Warning — цей асистент інформує про сліпі зони на вашому маршруті. Завдання BSW полягає в допомозі водієві при парковці або серед щільного міського потоку машин в мегаполісі. Підтримується система за допомогою ширококутних відеокамер, які оцінюють стан машини, і подають сигнали про перешкоди. Якщо поруч з Leaf в сліпій зоні їде інше авто, то поруч з боковим дзеркалом загориться відповідний індикатор. Відмінно працює при перебудові в інший ряд. Навіть якщо ви відразу не побачили індикатор, то пізніше він почне відразу ж блимати і пищати;
● Lane Departure Warning — інша корисна система, яка займається контролем за рядом і теж буде корисна жителям великих міст. У разі проблем вона видає звукове попередження, не даючи транспорту перетинати подвійну суцільну або виляти на трасі. LDW повинна попереджати автомобіліста, що при повороті не включений поворотник або необхідно змінити траєкторію руху;
● High Beam Assist — останній асистент, встановлений в Safety Shield. Його завдання полягає на автоматичному перемиканні світла фар в темний час доби. Чесно, це єдина система, яку Columb Trade не вдалося нормально перевірити. Наші експерти більше концентрувалися на описаних вище помічниках. Тим не менш, перемикання між ближнім і дальнім світлом не така вже й критична функція, на нашу думку. За відгуками клієнтів і знайомих, нарікань на HBA практично ніколи не виникає. Ми повіримо на слово. А якщо у вас були проблеми, діліться своїми історіями в коментарях.
Чому ми взагалі наважилися протестувати систему безпеки Safety Shield? Нинішні водії живуть в скаженому ритмі, часто відволікаються на телефонні дзвінки, спілкування з друзями і членами сім'ї. З цієї причини виникає велика кількість незначних аварій, яких можна було б уникнути. Через це автоконцерни придумали так звані системи-асистенти, які б допомогли автомобілісту уникнути небезпеки.
З цієї причини з'являється безліч негативних відгуків про транспортні засоби, крики про те, що електроніка не працює і все це брехня. Але це ж не так…
Дані системи не гарантують абсолютної безпеки на дорозі. Навіть якщо виробник заявляє навпаки, не вірте. На численних тестах моделі з електронними системами безпеки поки що демонструють результат не вище 70%. А старіші версії транспортних засобів і зовсім спрацьовують лише в 40-50% небезпечних ситуацій з 100%. Тільки жодній компанії не хочеться про це говорити в рекламі, куди ефектніше на плакатах і банерах виглядає меседж про повну автономію машини.
А якби концерни були повністю відверті, тоді попит на моделі з попередньо встановленими системами безпеки був нижче. Нікому не хочеться переплачувати гроші за те, що іноді спрацьовує, а іноді ні. Багато автомобілістів вважають за краще завжди скидати відповідальність на когось чи щось. І якщо якась опція передбачена, то нехай собі працює. Водієві ж можна залипнути в телефон, поговорити з кимось на задньому ряду... Чи ні?
Звичайно ж ні! Нижче ми продемонструємо, наскільки справно працюють системи безпеки і на які моменти варто звертати особливу увагу.
Незвичайні результати тестування системи безпеки Safety Shield у Nissan Leaf
Повторимо, що в руки експертів Columb Trade потрапила машина з США з відмінним технічним станом. Модель не була пошкоджена в передню або задню частину, тому радари нашого Leaf були в повному порядку. Крім того, електрокар мав хорошу ємність батареї. Тому після відновлення машини АКБ навіть не потребувала перепрошивки, щоб збільшити ємність. Коротше, супер варіант!
Тестувати електронні системи-помічники безпеки почали практично в порядку опису вище. Насамперед наш досвідчений водій випробував FEB. Розумна технологія повинна була запобігти зіткненню на дорозі з іншими машинами. Напівавтоматичний пілот був відмінно розписаний фахівцями Nissan. Нам було цікаво, чи впорається круїз-контроль в польових умовах, чи виникнуть проблеми.
Якщо хто не в курсі, Ілон Маск в своїх Tesla теж використовує подібну Forward Emergency Braking технологію. Тільки більш просунуту. Але періодично американських власників компанії лають за те, що автопілот працює погано. Трапляється велика кількість аварій, система не спрацьовує, а машини майбутнього від Tesla регулярно потрапляють в скандали.
Маск ракету в космос запустив, але все одно не зумів довести асистента безпеки до 100% спрацьовування. Чого вже чекати від японських фахівців і максимально бюджетного Leaf?
Forward Emergency Braking
Насправді, нічого поганого не буде. Всупереч побоюванням FEB працює непогано.
Ми виїхали на дорогу, і система-помічник тримала задану дистанцію до транспорту, що йшов попереду. Якщо потрапляєте в столичні затори, то електромобіль може зупинитися.
Важливо: вітчизняні водії дуже нетерплячі. Побачивши «віконця» в 10 метрів (мінімальна задана дистанція), вони починають протискуватися і обходити авто на трасі. Причому жваві київські автолюбителі роблять це настільки різко, що не завжди встигаєш зорієнтуватися. Ось тут починаються перші нерви і проблеми. На менш жвавих дорогах Forward Emergency Braking спростить вам життя, в годину пік у напрямку до околиць міста або з центру краще відмовитися від автопілота. Занадто багато стресу. При зазорі менше 10 метрів функція буде актуальна для України. А поки що забудьте про неї або застосовуйте там, де можна тримати задану відстань.
На превеликий жаль, жорсткий тест-драйв для FEB наша команда влаштувати не змогла. Електромобілем нам люб'язно дали покермувати на час, ризикувати чужим майном ми не стали.
Moving Object Detection
Зате власник не заперечував проти практичного тесту з пішоходом і об'єктами. Настала черга перевірки системи безпеки Moving Object Detection в Leaf.
«Людиною на дорозі» для експертів став звичайний манекен. По-перше, він сильно схожий на людину, і асистент легко його розпізнає. А по-друге, пластиковий манекен на маленькій швидкості руху не зможе зашкодити кузову. На живих людях тестувати не наважилися, озвучені вище 60-70% спрацьовувань не дозволяли ризикувати жодним членом команди.
Для азарту було парі: чи зможе Nissan пригальмувати вчасно або ж його чекає провал. Двоє проголосували за провал, один — за успіх і ще один з учасників тесту оцінив шанси 50/50.
Всупереч скептично налаштованим очікуванням, на першому тесті електрокар загальмував вчасно. У парі метрів від манекена автомобіліст чує попереджувальний писк, а потім авто зупиняється.
Були шоковані всі. Машина під'їхала до людини» занадто близько, за міліметр до зіткнення. Швидкість руху вибрали 45 км/год. Знаємо, що на швидкості нижче 30 км/год система може відмовитися гальмувати і працює гірше. Аналогічна ситуація буде і на вкрай високій швидкості, радари просто не встигнуть розпізнати пішохода або інший об'єкт, що рухається.
Другий раз вирішили перевірити, наскільки озвучені вище параметри правдиві. 31 км/год — автомобіль наїхав на манекен, 70 км / год — у манекена відірвалася рука після наїзду.
Для точності експерименту протестували Leaf на тих же швидкостях... І здивувалися ще сильніше. На швидкості 45 км/год сталося зіткнення, чого не було при першому тесті. На 31 км/год транспортний засіб зупинився, на швидкості автомобіліст пригальмував самостійно.
Пошкодували, що вибрали манекен. Занадто реалістично виглядає, рефлекторно тиснеш на гальмо і повторюєш тест кілька разів. Міняли водіїв — ситуація аналогічна.
Повторили описані вище маніпуляції з об'єктом. Взяли кілька картонних коробок, поставили їх посеред траси. Ми вважали, що електрокар відразу ж їх розпізнає і пригальмує. У випадку з коробками про перешкоду нам повідомлялося з великими часовими запізненням. Добре, що коробки не дряпають кузов і не довелося повертати людині транспорт з ушкодженнями.
Для правдивості експерименту в команді Columb Trade був механік. Під час перерви він розповів історію, як у знайомого після пари зіткнень на екрані висвітлювалися попередження і йому доводилося їздити в сервісний центр перезавантажувати систему. За словами фахівця, таке трапляється з транспортом після серйозної ДТП з ударом в лоб або зад. Саме там розташовані датчики для MOD. У нас машина була не бита в ці області, тому збою теж не було. Не хотілося ще витрачати гроші і час на сканування помилок і т.д.
Traffic Sign Recognition, Lane Departure Warning, Driver Attention Alert
Тут системи безпеки поводилися більш передбачувано. Особливості розмітки українських доріг далеко не завжди дозволяли асистентові правильно працювати. Якщо немає осьової лінії або суцільної лінії на розмітці, то Leaf не розпізнає нічого. Можна виляти туди-сюди і асистент навіть не пискне, ніби ти по дорозі їдеш.
З знаками та ж проблема — якісь система розпізнає чітко, інші не дуже. Не знаємо, чи проблема криється в поганій якості знаків або недоробці над асистентом. У наших реаліях подібна опція виявилася дуже актуальною.
Коли забираєте руки з керма, то електромобіль починає підсвічувати на зображенні кисті рук помаранчевим. Це сигнал, щоб водій знову помістив руки на кермове колесо. Не спрацювала піктограма? Асистент починає активно пищати, щоб водій помістив руки на місце. Якщо не зробити цього протягом декількох секунд — машина летить в бік. Кращий мотиватор зберігати пильність на дорозі.
Індикатори на панелі Safety Shield нагадують власникові про те, що потрібно дивитися вперед, не спати і т.д. В іншому випадку ви опинитеся в найближчому кюветі або втаранитеся в когось на тротуарі. Driver Attention Alert нормально перевірити не вдалося. За обіцянками виробника, асистент аналізує частоту моргання водія. І якщо ваші очі закриваються на час довше, ніж зазвичай — система сигналізує, що пора зупинитися. Однак нам так і не вдалося побачити таке сповіщення, якби ми того не хотіли.
Для Blind Spot Warning не стали виділяти окремий підрозділ. З даною системою безпеки не було проблем. Як тільки видимість на дорозі погіршилася, нас про це повідомили. Однак за словами того ж механіка з нашої команди, у деяких його клієнтів система заклинює. Нам помаранчеві сигнали сигналізували все вірно, нарікань на BSW у Columb Trade немає.
Система дальнього світла в тестовому режимі теж спрацювала. Ми не перевіряли її кілька разів, як інші функції. Вирішили задовольнятися двома тестами.
Залиш заявку на підбір супер вигідного авто!